Maistra, jedan od najvećih hotelijera u Hrvatskoj, nastavlja s ulaganjima koja su u osam godina narasla na 2,2 milijarde kuna. Većinu ulaganja plasirali su u podizanje kvalitete i nove hotele, pa su 50% ukupnih smještajnih kapaciteta Maistre podignuli na razinu 4 i 5 zvjezdica. Ove godine planiraju investirati 136 milijuna kuna, a vjerojatno bi uložili i više da ih nisu opteretili neočekivani rashodi vezani za poreze i parafiskalne namete. Jedna od lanjskih investicija, plaža Mulini i rovinjska šetnica čije je uređenje stajalo 25 milijuna kuna, a stvoren je prostor za kupanje gostiju luksuzne zone, stajala je kao i rast nameta u 2014. koje je Maistra morala platiti.
– Zbog povećanja PDV-a ostali smo kratki za 20 milijuna kuna, komunalna naknada povećana je za 2 milijuna kuna, povećanje cijene vode stoji nas milijun kuna, a veća stopa zdravstvenog doprinosa iznosi 2 milijuna kuna – pojasnio je Tomislav Popović, predsjednik Uprave Maistre.
Ipak veći porezi neće utjecati na plan ulaganja. Tijekom godine rovinjska tvrtka koja posluje u sastavu Adris Grupe planira urediti manji gradski hotel Adriatic, a pripremaju se i za najveću investiciju u srednjem razdoblju – novi hotel Park. Taj će se hotel srušiti i izgradit će se potpuno novi objekt sa 200-tinjak soba. Izgradnja bi trebala početi 2016., a vjerojatno će biti završen u 2017. To će biti najljepši hotel u luksuznoj zoni, kažu u Maistri, s najboljom ponudom.
Među gostima Maistre 98 posto je stranaca, a domaći gosti čine tek dva posto. Do prošle godine bilo je devet posto Rusa, no nakon uvođenja viznog režima tržište Ukrajine i Rusije palo je za 44 posto. Inače, četvrtinu gostiju čine Nijemci, a slijede Nizozemci.
Jedino ulaganjima, pokazuju brojevi, mogu se povećati prihodi. Prosječna cijena po sobi u cijelom portfelju Maistre iznosila je lani 417 kuna. U osam godina povećana je 40 posto, a godišnji prihod po sobi gotovo je udvostručen i lani je iznosio 62.624 kune, što je prosječno 172 kune po danu tijekom cijele godine.
Popović najavljuje daljnji rast prihoda od 5 do 6 posto te očekuje dobar rezultat i u 2014. bez obzira na relativno loš svibanj i rupu u srpnju. Lani je Maistra ostvarila neto dobit od 75 milijuna kuna uz EBITDA od 279 milijuna kuna, što je rast od 18 posto u odnosu na 2012. Ukupan broj noćenja pao je 3 posto, na 2,95 milijuna, zbog pada potražnje u kampovima i radova u naseljima, dok su hoteli ostvarili rast noćenja od 4 posto. Porasla je i prosječna cijena noćenja za 7 posto, a prihod iz redovnog poslovanja povećan je 8 posto, na 710 milijuna kuna.
Kako bi produžili sezonu na cijelu godinu, tijekom godine Maistra sudjeluje u organizaciji više od 70 kongresa i 100 evenata, a ulažu i u vlastiti sustav edukacije kroz koji godišnje prođe 50 posto od ukupno 1800 radnika.
Ova hotelska kuća, usprkos svemu, napreduje i dokazuje da se uz pametnu upravu ipak može uspješno poslovati. Sjetimo se nekih "uspješnih" poslovnih ljudi koji su dobili na tanjuru gotove hotele pa su propali.