Europska je turistička indudustrija u ovu sezonu ušla svjesna rizika,
na koji je nedavno upozorio i naš Ekonomski institut. Svjetsko
nogometno prvenstvo održava se u vrijeme glavne turističke sezone, i to
na području koje daje najviše turista.
Nijemci stariji od 14 godina, naime, lani su u zemlji i preko
granica ostvarili čak 64,1 miljun putovanja. Zabrinutost
receptivnih turističkih zemalja tako je više nego razumljiva. Taj
veliki događaj sam po sebi mnogima mijenja planove za odmor, a briga je
to veća jer su najveći svjetski putnici još i domaćini.
Relevantna istraživanja provedena u Njemačkoj pokazuju da će SP
na ovaj ili onaj način utjecati na desetak posto tamošnjih građana.
Srećom, očekuje se da će ih samo stotinjak tisuća zbog nogometa ove
godine prekrižiti putovanje na odmor.
Među njima su, pak, i oni koje će posao vezan uz SP zadržati doma,
poput taksista, ugostitelja i sl.
Neki će pak radi nogometa i u vrijeme nogometa namjerno poželjeti
otputovati negdje dalje, a većini će biti svejedno hoće li utakmice
gledati iz svoje fotelje ili na nekom televizoru, videozidu u
španjolskom, portugalskom, grčkom ili hrvatskom hotelu kaže
Zlatko Deželjin, direktor ureda Hrvatske turističke zajednice u
Njemačkoj.
Kaže da su aranžmani za lipanj čak prodavaniji nego lani, što je
dijelom posljedica činjenice da je blagdan Duhova ove godine u lipnju
(lani je bio u svibnju). Kako bilo, lipanj bi trebao donijeti
milijun gostiju te, unatoč nogometnom ludilu, nadmašiti lanjski čak
devet posto.
Zahvaljujući blagdanu Duhova i prilagođenim cijenama, lipanj će biti znatno bolji nego lani