Turoperatori prigovaraju HTZ–u

Uvijek nedostaje papir, kao da novac daruju

Gari Cappelli
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
1/4
04.04.2017.
u 00:05

Razmišljamo o tome da dio programa prepustimo županijskim turističkim zajednicama i HTZ-ovim predstavništvima u inozemstvu, kaže Cappelli.

– Procedura je postala toliko komplicirana da bismo trebali zaposliti jednog čovjeka da radi samo na udruženom oglašavanju. A na kraju uvijek iskrsne još neka sitnica, nedostaje još jedan papir i slično. Iscrpljujuće i pomalo ponižavajuće, kao da mi ne ulažemo svoj novac i kao da nam se nešto daruje... Ove godine zbog toga nismo ni podnijeli zahtjev a, koliko čujem, ni mnogi drugi kolege ovdje u Njemačkoj – riječi su jednog njemačkog organizatora putovanja koji je nakon više godina digao ruke od udruživanja novca za promociju s Hrvatskom turističkom zajednicom.

Brojke dokazuju pad interesa

A riječ je o velikim novcima. Glavni ured HTZ–a godišnje izdvaja desetke milijuna kuna kako bi se turistički brend Hrvatske snažio zajednički s privatnim sektorom, a turoperatori, recimo, “povuku” od stotinjak tisuća do 1,5 milijuna kuna.

O padu interesa brojevi vrlo zorno govore. U 2015. HTZ na udruženo oglašavanje potrošio je 83 milijuna kuna, lani samo 46,6 milijuna, a u 2017. još manje, 34 milijuna. Iz Glavnog ureda potvrđuju kako se događa da partneri ne potkrijepe dogovor svim dokumentima koji su potrebni da bi se moglo utvrdilo kako je oglašavanje uistinu obavljeno s ugovorenim iznosima ili na oglasu ne bude loga HTZ–a, koji je obavezan. U HTZ–u tvrde i da su u protekle dvije godine pojednostavili proceduru te da je manji broj prijava logičan jer je budžet smanjen.

Ministar turizma Gari Cappelli, međutim, ozbiljno shvaća prigovore turoperatora. Kako stvari stoje, poboljšani modeli udruženog oglašavanja bit će predstavljeni tijekom idućih mjesec i pol.

Decentralizirani sustav

– Novost je u tome što se udruživanjem novca s partnerima za zajedničko oglašavanje ubuduće neće baviti samo Glavni ured HTZ–a. Želimo to decentralizirati i razmatramo mogućnost da se jedan dio posla prepusti županijskim turističkim zajednicama i HTZ–ovim predstavništvima u inozemstvu – najavljuje ministar Cappelli.     

>>Kako će Brexit utjecati na hrvatski turizam?

>>Raspisan natječaj za direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije