Zbog prelaska na nove tehnologije operatori pokretnih i nepokretnih mreža znatno su povećali ulaganja u odnosu na prvo tromjesečje 2012. godine, priopćila je Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije.
U skladu s globalnim trendovima broj minuta ostvarenih na nepokretnoj mreži smanjio se za 13 posto u odnosu na isto razdoblje 2011. Ukupan broj korisnika telefonskih usluga putem pokretne mreže iznosi 5.088.840. Broj minuta telefonskih usluga u pokretnoj mreži porastao je za 9 posto, dok se maloprodajni prihod od tih usluga smanjio.
Glavna područja rasta i dalje su širokopojasni pristup internetu i usluga prijenosa TV programa uz plaćanje naknade.
− Broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu na kraju drugog tromjesečja 2012. godine dosegnuo je brojku od 1.205.725, što je oko 2 posto više nego na kraju prvog tromjesečja 2012. godine. Sve veća dostupnost pametnih telefona i uređaja za širokopojasne usluge dovela je i do veće uporabe širokopojasnih usluga u mrežama pokretnih komunikacija. Broj priključaka putem pokretnih mreža porastao je za 6,4 posto u odnosu na prethodno razdoblje te je na kraju drugog tromjesečja 2012. godine dosegnuo gustoću od 7,7 posto. Zabilježen je i rast broja širokopojasnih priključaka putem nepokretne mreže za oko 1 posto. Prošlogodišnja tržišna konsolidacija intenzivirala je tržišno natjecanje u području paketa usluga. Navedeno je vidljivo u kontinuiranom rastu broja korisnika paketa usluga koji čine 33 posto širokopojasnih priključaka. Očekuje se da će takva situacija dodatno potaknuti tržišno natjecanje i u razdoblju koje slijedi.
Najveći udio kućanstava i dalje televiziju prati putem digitalnog zemaljskog signala. Oko 40 posto kućanstava koristi uslugu prijenosa TV programa uz plaćanje naknade nekog od kabelskih, IPTV ili satelitskih operatora. Međutim, u skladu s trendovima na tržištu, odnosno sve veće potražnje za paketima usluga, rast će i broj priključaka putem drugih tehnologija. Operatori će zbog sve veće preferencije krajnjih korisnika za paketom usluga sve više uslugu interneta vezivati s uslugom televizije. Stoga se očekuje da će se tržište elektroničkih komunikacija i dalje razvijati u istom smjeru − piše u priopćenju HAKOM-a.