Nakon financijske 2021. godine, tijekom koje je ostvaren značajan napredak na polju strateških i financijskih rezultata, Zalando će nastaviti s provedbom strateških inicijativa koje će pokretati budući rast platforme. Godine 2021. tvrtka je rasla znatno brže od očekivanog. Stoga je trenutno na dobrom putu da ostvari svoj srednjoročni plan rasta, i do 2025. godine zabilježi bruto vrijednost prodane robe (GMV) u iznosu većem od 30 milijardi eura.
Rast GMV-a od 34,1% na 14,3 milijarde eura, potaknut je kontinuiranom snažnom potražnjom potrošača za online ponudom i sve većim prihvaćanjem usluga platforme od strane partnera. Financijski učinak počeo se normalizirati tijekom druge polovice 2021., kako se i očekivalo, s obzirom na postupno ponovno otvaranje europskih gospodarstava. Prihod je porastao za 29,7% na 10,4 milijarde eura u 2021. Usklađeni EBIT iznosi 468,4 milijuna eura, što odgovara marži od 4,5%.
Robert Gentz, izvršni sudirektor Zalanda, izjavio je: „Vrlo smo zadovoljni našim snažnim rezultatima, koji pokazuju da imamo ispravnu strategiju za uspjeh bez obzira na tržišno okruženje. Rast novih kupaca i strateški napredak u 2021. godini naglašavaju ogromnu priliku koja je pred nama. Koristeći naš poslovni model platforme, u snažnoj smo poziciji da postignemo naš ciljani GMV od više od 30 milijardi eura do 2025. Željeli bismo zahvaliti cijelom timu Zalanda na njihovoj predanosti i besprijekornome radu na postizanju tog cilja.”
Tvrtka se nastavlja fokusirati na rast i očekuje rast GMV-a u 2022. od 16-23% na 16,6-17,6 milijardi eura i rast prihoda od 12-19% na 11,6-12,3 milijardi eura, s ciljem da nadmaši europski online modni segment u nestabilnom tržišnom okruženju. Zalando očekuje da će nastaviti profitabilno rasti i postići usklađeni EBIT od 430-510 milijuna eura. Očekivanja isključuju potencijalni negativan utjecaj rata u Ukrajini.
U 2021. Zalando je stekao više od 10 milijuna novih kupaca te sada broji više od 48 milijuna aktivnih kupaca na 23 tržišta, uključujući šest novih tržišta otvorenih tijekom prošle godine: Hrvatska, Estonija, Latvija, Litva, Slovačka i Slovenija. Kupci su naručivali više nego ikad prije, i to 5,2 prosječne narudžbe po aktivnom kupcu.
Zalando će dalje ulagati u svoju europsku logističku mrežu. Danas upravlja jednom od najvećih online modnih logističkih mreža u Europi - 12 centara u 7 zemalja, a do 2023. otvorit će i četiri nova. Očekuje se da će se ukupni kapitalni izdaci 2022. kretati između 400 i 500 milijuna eura.
David Schröder, glavni operativni direktor u Zalandu, rekao je: „Zalando stvara pogodnosti i za naše partnere i za kupce. Naši partneri imaju pristup više od 48 milijuna aktivnih kupaca, a naši kupci mogu lako pronaći svoje omiljene domaće i međunarodne robne marke. Kako bismo omogućili snažan održivi rast u budućnosti, nastavit ćemo ulagati u povećanje i inoviranje naših jedinstvenih mogućnosti i infrastrukture.”
STRATEGIJA ODRŽIVOSTI
U 2021. Zalando je napravio daljnji napredak prema tome da postane održiva modna platforma s neto pozitivnim utjecajem na ljude i planet. Lani je povećao svoj asortiman održivosti na više od 140.000 proizvoda u usporedbi s oko 80.000 godinu ranije. Prodaja ovih artikala činila je 21,6% GMV-a tvrtke, u odnosu na 16% u 2020. Prioriteti za Zalando u 2022. bit će optimizacija pakiranja, smanjenje praznog prostora u paketima, minimiziranje ambalažnog otpada i dovršetak prijelaza s plastičnih na papirnate vrećice za dostavu.
David Schneider, izvršni sudirektor, rekao je: „Kako rastemo kao tvrtka, želimo iskoristiti svoju snažnu poziciju za pokretanje pozitivnih promjena u modnoj industriji. U 2022. godini ćemo još više raditi na postizanju naših ciljeva održivosti i pomoći kupcima u odabiru koji odražava njihove vrijednosti.”
Godišnje izvješće 2021. dostupno je na korporativnoj web stranici Zalanda. Zalando će rezultate za prvo tromjesečje 2022. objaviti 5. svibnja 2022.