PROMO

Zalando u prvom tromjesečju još više produbio odnos s kupcima

Robert Gentz, Zalandov izvršni sudirektor (Co-CEO)
05.05.2022.
u 16:37

Bruto vrijednost prodane robe (GMV) u prvom kvartalu iznosi 3,2 milijarde eura (+1%)

Zalando je još više produbio svoje odnose s kupcima zahvaljujući sve većem prihvaćanju njegova programa vjernosti, Plus, te povećao ponudu u segmentima Beauty, Lounge, Designer, Pre-Owned. U prvom tromjesečju ove godine broj Zalandovih aktivnih kupaca povećan je za 5.2% (17% tijekom posljednjih 12 mjeseci) te sada iznosi gotovo 49 milijuna, a za 150%, u odnosu na isti period prošle godine, narastao je i broj članova programa Zalando Plus. U prvom tromjesečju snažno je rastao i udio partnerskih poduzeća u Zalandovoj trgovini te sada čini 32% bruto vrijednosti prodane robe (GMV). Tisuće međunarodnih i lokalnih poduzeća danas koriste Zalandovu  platformu kako bi prodali sve više svojih proizvoda za modu i  ljepotu, što znači da je Zalando na dobrom putu da do 2025. godine ostvari svoj cilj, odnosno da 50% GMV-a generiraju upravo njegova partnerska poduzeća.

Zabilježen je snažan rast udjela partnera u GMV- u te sada iznosi 32%

Nakon snažnog rasta prošle godine, na prvo tromjesečje utjecali su makroekonomski čimbenici. Rastuća inflacija i rastući troškovi kućanstava pridonijeli su većem oprezu potrošača, dok je ublaženo pandemijsko okruženje potaknulo promjene njihovih preferencija. Kupci kupuju više sezonskih i trendovskih artikala i, ovisno o preferencijama, biraju ili vrhunski asortiman ili prelaze sa srednje tržišnih na ulazne cijene. GMV je porastao za 1% na 3,2 milijarde eura, u odnosu na iznimno snažan rast u prvom tromjesečju 2021. Prihod je pao za 1,5% na 2,2 milijarde eura, uglavnom zbog prelaska poslovanja na platformski model. Usklađeni EBIT iznosi -51,8 milijuna eura, što odgovara marži od -2,4%, uglavnom zbog smanjene bruto marže, što je rezultat povećanja promotivnih aktivnosti za privlačenje kupaca i povećanih troškova logistike.

Robert Gentz, jedan od Zalandovih izvršnih sudirektora (Co-CEO), rekao je: „Naše su poslovne osnove jake i radimo na poboljšanju rezultata. Oduvijek smo koristili svoju poslovnu agilnost i prilagodljivost kako bismo uspješno odgovorili na kratkoročne izazove i potražnju kupaca te postali bolji i jači. I dalje smo uvjereni da ćemo ostvariti našu ambiciju da do 2025. dosegnemo više od 30 milijardi eura GMV-a.”

Prihod prvog tromjesečja iznosi 2,2 milijarde eura (-1.5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine), a usklađena operativna dobit (EBIT) -51,8 milijuna eura

Unatoč izazovnom tromjesečju, tvrtka je dodatno produbila svoj odnos s kupcima i postigla značajan napredak u transformaciji poslovanja u model platforme. Angažman kupaca nastavlja rasti te ih sve više češće posjećuje Zalando i upoznaje s njegovom rastućom ponudom. Usluge platforme nastavljaju snažno koristiti i partneri kako bi povećali svoju vidljivost na platformi i prodaju.

Dok se makroekonomska neizvjesnost nastavlja, Zalando rješava svoje kratkoročne izazove 1) unapređenjem svoje ponude kako bi se prilagodio promjenjivim obrascima potrošnje svojih kupaca, 2) poboljšanjem procesa narudžbi i implementacijom troškovno učinkovitih rješenja i 3) nastavljanjem ulaganja kako bi pružio najbolje korisničko iskustvo, partnerske usluge i mogućnosti e-trgovine.

“Fleksibilni smo i spremni za upravljanje Zalandom kroz ovo nestabilno tržišno okruženje. To uključuje potrebne prilagodbe s ciljem poboljšanja naše učinkovitosti”, rekla je dr. Sandra Dembeck, financijska direktorica Zalanda. „Istovremeno nastavljamo s ulaganjima kako bismo dugoročno povećali vrijednost. Širimo našu logističku mrežu i unapređujemo našu platformu kako bismo bili još više na usluzi  našim klijentima i partnerima, omogućili održivi budući rast i postavili temelje za dugoročan uspjeh.”

Kako bi ubrzao vrijeme isporuke, Zalando dodatno širi svoju logističku mrežu. Izgradnja novih logističkih centara već je počela Njemačkoj (Frankfurt), Poljskoj (Bydgoszcz) i Francuskoj  (pariška regija). Također, nakon uspješnog lansiranja na tržišta šest zemalja 2021., Zalando će u svibnju otvoriti dva nova tržišta – mađarsko i rumunjsko.

Potvrđene su cjelogodišnje financijske smjernice za 2022. godinu na donjim vrijednostima rasta GMV-a, rasta prihoda i usklađenog EBIT-a

Zalando potvrđuje svoje cjelogodišnje smjernice s donjim vrijednostima rasta GMV-a od 16 do 23% i donjim vrijednostima rasta prihoda od 12 do 19%. Zalando očekuje da će postići donju granicu od 430 do 510 milijuna eura usklađenog  EBIT-a i kapitalne izdatke između 400 i 500 milijuna eura.

Financijsko izvješće za prvo tromjesečje 2022., dostupno je na  Zalando Investor Relations. Rezultate drugog tromjesečja Zalando će objaviti. 4. kolovoza 2022.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije