P: Dostavom od firme Optimum Online iz Rugvice u 5. rujna dobio sam tablet Yarvik Xenta 7” koji sam dan prije platio preko internet bankarstva. Uređajem sam se koristio naredna dva radna dana pri čemu sam uočio više nedostataka (uređaj se smrzava, nije ga moguće ugasiti kao ni napraviti factory reset, baterija pada sa 70 na 30%). Kontaktirao sam Optimum online, no kako su oni web shop i nemaju dućan prvo su mi savjetovali da im poštom pošaljem pokvareni tablet, a potom da tablet ipak odnesem u ovlašteni MR SERVIS u Rugvici kako bih si “smanjio troškove i ubrzao proces. U MR servisu su zaprimili tablet, da bi mi nakon nekoliko dana rekli kako je otkako smo ušli u EU “promijenjena procedura” te da je tablet poslan u “vanjski servis”, točnije Yarvikov servis u Europi, a očekivano je vrijeme povrata je 21 dan??? Zovem ponovno Optimum online, gdje me uvjeravaju da se prvo mora utvrditi neispravnost tableta, pa tek onda mogu birati hoću li zamjenu za isti model, neki drugi ili povrat novaca. Bijesan sam i ljut zbog svega - i sad jedino želim povrat svog novca. Platio sam puni iznos cijene tableta i očekujem ispravan i pouzdan uređaj, ali ga nisam dobio. Što mi je činiti? Zašto moram toliko čekati, koja su mi zakonska prava? (T. L.)
O: Treba imati na umu kako trgovac uvijek ima pravo proizvod koji se reklamira poslati na servis, međutim trebate inzistirati na dijagnozi mogućeg kvara, a ne pristati na popravak ukoliko želite li zamjenu proizvoda ili povrat novca. Rok za dijagnozu nije nigdje propisan, no možete se pozvati na Zakon o zaštiti potrošača čl. 8. koji propisuje rok od 15 dana za odgovor trgovca.
U slučaju pojave materijalnog nedostatka u roku 6 mjeseci od kupnje proizvoda imate pravo na reklamaciju, prema čl.5 Zakona o zaštiti potrošača te čl.400. Zakona o obveznim odnosima, uz predočenje računa. Prema čl. 410. Zakona o obveznim odnosima, kupac-potrošač koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može po svom izboru:
1) zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni,
2) zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka,
3) zahtijevati sniženje cijene,
4) izjaviti da raskida ugovor - povrat novca
Savjetujemo da napravite pismenu reklamaciju (mailom ili poštom preporučeno na trgovca ), pozovite se na navedene članke Zakona o obveznim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača. Reklamaciji priložite kopiju računa i objasnite kronologiju događaja. Trgovac je dužan odgovoriti u roku 15 dana. U slučaju negativnog odgovora, trgovca prijavite Državnom inspektoratu.
U srijedu: Financijski savjetnik
Jadranka Stanic, HPB, specijalist za nadzor poslovanja i podršku prodaji, sektor poslovanja sa stanovništvom