Dvanaest hrvatskih investicijskih projekata odabrano je za financiranje kroz novi fond Europske unije nazvan Instrument za povezivanje Europe, objavila je u petak Europska komisija. Ukupna vrijednost tih 12 projekata je 306,9 milijuna eura, a premda najveći dio tog iznosa odlazi na modernizaciju željeznice od Rijeke do mađarske granice, među njima su i takvi moderni projekti budućnosti kao što je gradnja infrastrukture za električna vozila. Oko 1,6 milijuna eura dodijeljeno je Hrvatskoj, Slovačkoj i Češkoj za gradnju 62 stanice za brzo napajanje električnih vozila na koridoru Baltik - Jadran i još tri koridora. Na tim stanicama prikupljat će se i podaci za studiju o kasnijim, puno većim projektima gradnje infrastrukture za električna vozila, koje EU također želi ozbiljnije financirati u budućnosti.
Projekti su odabrani temeljem drugog pozivnog natječaja za financiranje kroz Instrument za povezivanje Europe. Na razini cijele Unije, odabrano je ukupno 195 projekata, ukupno vrijednih 6,7 milijardi eura. Pojedinačno najveći u Hrvatskoj, projekt modernizacije 43 kilometra duge pruge Križevci - Koprivnica - Mađarska vrijedan je 241,3 milijuna eura. To je tek prvi dio u dugoročno planiranoj modernizaciji pruge od Rijeke do mađarske granice. Tu se prugu želi modernizirati kako bi teret iz Luke Rijeka brže dolazio do Srednje Europe, a na ovom natječaju dodijeljeno je i 26,8 milijuna eura za ulaganja u kontejnerski terminal, tzv. zagrebačko pristanište, u riječkoj luci. Još 3,1 milijun eura odobreno je za terminal Bršica, dijela riječke luke koji je specijaliziran za prekrcaj drva i žive stoke. Odobreno je i 7,2 milijuna eura za gradnju mosta Svilaj preko rijeke Save između Hrvatske i BiH. Od projekata ulaganja u zračni promet, 11,3 milijuna eura bit će potrošeno za razvoj i razmještanje novog europskog sustava upravljanja zračnim prometom, a još 3,7 milijuna eura odobreno je za ulaganje u poboljšanje zračnog prometa u zagrebačkoj Zračnoj luci dr. Franjo Tuđman.
>> Zagreb juriša na 50 milijuna eura za prugu do Velike Gorice
Kaj god! Da bi se sagradila nova dvokolosiječna elektrificirana nizinska pruga od Rijeke do Zagreba te moderrnizirala postojeći kolosijek od Zagreba do mađarske granice i pokraj njega sagradio i elektrificirao drugi kolosijek, potrebno je i više od tri milijarde eura.. Taj 241 milijun eura dobiven za tu svrhu od EU-a najobičnije je zamazivanju očiju naivnim hrvatskim političarima. Ali ruku na srce, tko bi i dao više takvim nepouzdanim i korumpiranim likovima kakvi jesu?!