Hrvatska ima jedno od najliberalnijih tržišta struje te je u prvoj godini liberalizacije novog operatora pronašlo šest posto korisnika, što je među najboljim rezultatima u Europi. Prema podacima koje je jučer prezentirao alternativni opskrbljivač strujom, RWE Energija, to je puno više nego u većini drugih zemljama EU u kojima djeluje RWE.
U Mađarskoj je prve godine alternativnog operatora izabralo 2,1 posto korisnika, u Slovačkoj i Njemačkoj 1,8 posto, a u Češkoj samo 1,2 posto. Bolja od Hrvatske jedino je Nizozemska, ali ta zemlja je i rekorder po broju korisnika koji su se predomislili i vratili nacionalnom operatoru – gotovo 50 posto. Hrvatska je tu također najbolja jer se samo 13 posto kućanstava i tvrtki vratilo HEP-u. Sam RWE ima u našoj zemlji pod ugovorom 95 tisuća kućanstava i četiri tisuće tvrtki. Kako navode u RWE-u, u godinu i pol liberalizacije domaćeg tržišta energijom, njihovi korisnici uštedjeli su ukupno 30 milijuna kuna zbog pogodnosti i nižih cijena koje im je omogućio ovaj opskrbljivač.
Zoran Miliša, predsjednik uprave RWE Energije, objašnjava da je do sada 130 tisuća korisnika potpisalo za RWE, a što je najbolji pokazatelj uspjeha otvaranja tržišta. Od tog broja, 16.819 korisnika nije prebačeno zbog grešaka u sustavu HEP ODS-a, dok su se 20.222 korisnika vratila na univerzalnu opskrbu iz dva najvažnija razloga: problemi s dva računa (potrošnja i mrežarina), a dio je korisnika iskoristio zakonsko pravo raskida ugovora bez objašnjenja u roku od 14 dana. IZ RWE-a ističu da je, u usporedbi s drugim zemljama, riječ o izuzetno malom postotku vraćanja kupaca na univerzalnu uslugu u prvoj godini nakon pravog otvaranja tržišta.
– Mi se zalažemo za ravnopravnu tržišnu utakmicu u kojoj su postavljena jasna pravila igre za sve sudionike kako bi u konačnici naši građani ostvarili uštede na računima za struju. Napominjemo da je značajan broj korisnika u ovom trenutku mogao imati niže račune za električnu energiju da je HEP ODS uspostavio adekvatne procedure i ravnopravne uvjete za sve aktivne tržišne sudionike – objasnio je Zoran Miliša.
No, ovaj operator ima problema i zbog prodajnih predstavnika koji su nepotpuno ili netočno informirali kupce o njihovim uslugama, što je dovelo do toga da je dio korisnika raskinuo ugovor s RWE Energijom.
– RWE najoštrije osuđuje ponašanje pojedinih prodajnih predstavnika koje je bilo u suprotnosti sa standardima i načelima ponašanja Grupe RWE – komentirao je Miliša.
>>Hrvatska mora raditi na novim dobavnim pravcima
>>Reakcija RWE Energije: Svatko tko prekrši pravila dobit će otkaz
RWE preoteo HEP-u 130.000 korisnika... Nek je ,treba jos vise njih da odu RWE-u..