Nije se zalijetao, izabrao je konzervativan pristup i skromniju projekciju, a već danas, na izmaku prvog ljeta, vlasnik velikog istarskog vodenog parka Istralandia kaže da je mirne duše mogao planirati s upola manje opreza i rezervi.
– U ovoj prvoj sezoni računali smo na sto tisuća posjetitelja. A da od otvorenja 21. lipnja do jučer nismo izbrojili čak četrdesetak kišnih i oblačnih dana, možda bi ih bilo i 200.000. No, i ovako smo prebacili plan, posjetitelja je dosad oko 120.000 – prezadovoljan je Branko Kovačić, vlasnik Istralandije, koji se u turističku pustolovinu upustio nakon tri desetljeća iskustva u građevinskom biznisu.
Turizam pred očima
– Turizam mi je stalno bio pred očima i bilo je pitanje trenutka kad ću se i u tome okušati, a rezultat je nevjerojatan i nama samima. Aquapark je pun pogodak. Očito je da našim turistima tijekom tih sedam-osam dana koliko obično kod nas ljetuju moramo ponuditi i nešto drugo, neku promjenu na jedan dan. Istralandia je potvrda da se isplati ulagati u sadržaje koji su neka vrsta nadogradnje naše ponude sunca i mora.
Istarska Istralandia imala je ovog ljeta i po pet tisuća posjetitelja dnevno. U vodeni svijet na 80.000 četvornih metara i s čak sedam tisuća kubika vode, u općini Brtonigla, izletnici stižu sa svih strana. Dnevnu ulaznicu od 140 kuna (uz popuste za obitelji, djecu, na sezonsku kartu i sl.) pretežno plaćaju stranci, ali oko 15 posto posjetitelja su domaći turisti.
– I s cijenom smo odabrali konzervativniju varijantu, ulaznice za slične vodene parkove u zapadnoj Europi su od najmanje 18 do 30-40 eura. Daleko od toga da i nama ne bi dobro došle skuplje ulaznice. U špici smo imali 110 zaposlenih, dogodine će ih biti 150, mjesečno samo za struju plaćamo dvjestotinjak tisuća kuna, a imamo i kredit od 50 milijuna kuna, ali pokazuje se da nismo pogriješili – kaže Kovačić, koji povrat svoje investicije od oko 75 milijuna kuna planira za 12 godina.
No, već danas računa da ni tada, u trinaestoj godini, neće početi zarađivati.
– Znate kako je u turizmu, morate stalno ulagati, unapređivati i tada ćemo se vjerojatno ponovno zadužiti. Pa već ove zime širimo se na još 20.000 četvornih metara, uglavnom zelenih površina, ali bit će i nekih novih, u našoj regiji još neviđenih atrakcija. Dugoročni je plan proširenje Istralandije na površinu od ukupno 200 tisuća četvornih metara – ambiciozan je Kovačić.
Ne boji se konkurencije
Konkurencije se ne boji. Nedaleko od Poreča, naime, gradi se još jedan veliki vodeni park.
– To je isto kao da se hotelijeri boje jedni drugih. Konkurencija je dobra, tjera vas da se nadmećete i sutra budete bolji nego danas. Osim toga, mislim da turista u Istri i cijeloj Hrvatskoj ima dovoljno za sve – govori Kovačić.
Inače, aquaparka veličinom i obiljem sadržaja sličnog ovom istarskom nema stotinama kilometara uokolo. Najsličniji mu je jedan nedaleko od Venecije. Istarski, pak, trenutačno broji zadnje tjedne do zatvaranja sezone.
– Sve ovisi o vremenu. Bez sunca je teško održati temperaturu vode na ugodnoj razini za kupanje. Trenutačno planiramo biti otvoreni do 15. rujna ili tjedan dulje – kaže Kovačić.
Radno vrijeme od 10 do koliko? 19 sati?! I još redari već sat vremena prije zatvaranja krenu "pospremati". Cca100€ za četveročlanu obitelj bez hrane i pića, prekratko radno vrijeme za ljetne mjesece...hvala lijepa. Radije odem u Gardaland.