Novogodišnja se putovanja u agencijama prodaju podjednako ili bolje
nego lani. I to usprkos činjenici da tradicionalno skijanje počinje već
3. siječnja, pa su neki radi odlaska na snijeg morali žrtvovati
putovanje za Novu godinu.
Da kriza još nije dotaknula taj segment hrvatske svakodnevice, pogotovo
je vidljivo na prodaji novogodišnjih aranžmana. Broj skijaša je, naime,
manje-više stalan i većina će se odreći mnogo čega prije nego
tradicionalnog odlaska na skijanje. Teže je objasniti novogodišnje
poraste. Pogotovo jer su agencije već lani knjižile rekorde.
Porast od 20 posto
U Generalturistu ovih dana kažu da prodaju i 20 posto više
novogodišnjih aranžmana nego lani, u Grupi adriatica.net imaju porast u
prodaji skijanja, putovanja za advent i Novu godinu od čak trideset
posto. Odakle Hrvatima za putovanja sada kada nemaju ni imućniji
Brtanci, štedljiviji Nijemci ili veći svjetski putnici Nizozemci?
– Naši su ljudi navikli živjeti s krizom, mnogi rezoniraju; idemo, pa
dok ide ide. To je stvar mentaliteta i novih navika. Ne putuju više
samo odabrani. Predrasuda je da putovanja zanimaju intelektualce. Na
listi putnika imamo ljude svih dobi i profila. Od mladih djevojaka,
koje ne žive u izobilju ali se oblače po posljednjoj modi i pomalo
počinju shvaćati kako je od novih cipela svaki mjesec vrednije otići na
putovanje, pa do obitelji, vjernih dugogodišnjih klijenata... – kaže
Dea Lastić, glasnogovornica Generalturista.
O različitim profilima svjedoče i cijene prodanih aranžmana. Dok neki
autobusom odlaze na doček u Beč, Budimpeštu i sl. za sedamstotinjak
kuna, drugi će Staru ispratiti na Sejšelima za 35.000, odnosno 70.000
kuna. To je zasad najskuplji prodani novogodišnji aranžman u
zagrebačkim agencijama. Kupio ga je jedan poznati poduzetnik, koji
običava svake godine sa suprugom na luksuzno putovanje (lani su
izabrali Australiju).
Povratak agencijama
Većinu kupaca u agencijama očekuju između 10. i 20. prosinca, a zasad
posebno dobro idu topla odredišta, te čarteri iz Zagreba. Recimo,
čarter za Dubai po cijeni od 7900 kuna, odnosno s pristojbama i vizom
oko 10.000 kuna, rasprodan je u jednom tjednu.
– Dok u zemljama EU bilježe pad u prodaji aviokarata tijekom rujna i
listopada između dva i 15 posto, Hrvatska i Turska su među rijetkima
koje bilježe rast prodaje. No, kriza će s kojim mjesecom zakašnjenja
stići i do nas. Vjerujemo da broj putnika trenutačno raste samo zato
što se individualni putnici zbog pogodnosti plaćanja na rate vraćaju
agencijama – tumači predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija i
direktor Kompasa Ivan Pukšar.
NOVOGODIŠNJA PUTOVANJA