NOVOGODIŠNJA PUTOVANJA

Hrvati na doček Nove i za 700 i za 70.000 kuna

08.12.2008.
u 20:43

Novogodišnja se putovanja u agencijama prodaju podjednako ili bolje nego lani. I to usprkos činjenici da tradicionalno skijanje počinje već 3. siječnja, pa su neki radi odlaska na snijeg morali žrtvovati putovanje za Novu godinu.

Da kriza još nije dotaknula taj segment hrvatske svakodnevice, pogotovo je vidljivo na prodaji novogodišnjih aranžmana. Broj skijaša je, naime, manje-više stalan i većina će se odreći mnogo čega prije nego tradicionalnog odlaska na skijanje. Teže je objasniti novogodišnje poraste. Pogotovo jer su agencije već lani knjižile rekorde.

Porast od 20 posto
U Generalturistu ovih dana kažu da prodaju i 20 posto više novogodišnjih aranžmana nego lani, u Grupi adriatica.net imaju porast u prodaji skijanja, putovanja za advent i Novu godinu od čak trideset posto. Odakle Hrvatima za putovanja sada kada nemaju ni imućniji Brtanci, štedljiviji Nijemci ili veći svjetski putnici Nizozemci?

– Naši su ljudi navikli živjeti s krizom, mnogi rezoniraju; idemo, pa dok ide ide. To je stvar mentaliteta i novih navika. Ne putuju više samo odabrani. Predrasuda je da putovanja zanimaju intelektualce. Na listi putnika imamo ljude svih dobi i profila. Od mladih djevojaka, koje ne žive u izobilju ali se oblače po posljednjoj modi i pomalo počinju shvaćati kako je od novih cipela svaki mjesec vrednije otići na putovanje, pa do obitelji, vjernih dugogodišnjih klijenata... – kaže Dea Lastić, glasnogovornica Generalturista.

O različitim profilima svjedoče i cijene prodanih aranžmana. Dok neki autobusom odlaze na doček u Beč, Budimpeštu i sl. za sedamstotinjak kuna, drugi će Staru ispratiti na Sejšelima za 35.000, odnosno 70.000 kuna. To je zasad najskuplji prodani novogodišnji aranžman u zagrebačkim agencijama. Kupio ga je jedan poznati poduzetnik, koji običava svake godine sa suprugom na luksuzno putovanje (lani su izabrali Australiju).

Povratak agencijama
Većinu kupaca u agencijama očekuju između 10. i 20. prosinca, a zasad posebno dobro idu topla odredišta, te čarteri iz Zagreba. Recimo, čarter za Dubai po cijeni od 7900 kuna, odnosno s pristojbama i vizom oko 10.000 kuna, rasprodan je u jednom tjednu.

– Dok u zemljama EU bilježe pad u prodaji aviokarata tijekom rujna i listopada između dva i 15 posto, Hrvatska i Turska su među rijetkima koje bilježe rast prodaje. No, kriza će s kojim mjesecom zakašnjenja stići i do nas. Vjerujemo da broj putnika trenutačno raste samo zato što se individualni putnici zbog pogodnosti plaćanja na rate vraćaju agencijama – tumači predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija i direktor Kompasa Ivan Pukšar.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?