Udruga Koordinacija udruga proisteklih iz Domovinskog rata grada Vukovara uputila je danas predsjednici Republike Hrvatske Kolindi Grabar Kitarović otvoreno pismo u kojem mole da se u interesu zaštite digniteta Domovinskoga rata i uspostave pravnoga poretka u svim porama društva, pa tako i u školstvu, potakne Ministarstvo obrazovanja na rješavanje, za hrvatsku budućnost, jako važnoga problema.
- Svi hrvatski državljani, trebali bi Republiku Hrvatsku doživljavati kao svoju domovinu i prihvatiti hrvatsku povijest kao vlastiti identitet. Borili smo se za cjelovitu i samostalnu domovinu i smatramo da se u svim njezinim dijelovima moraju poštovati zakoni, navodi u otvorenom pismu predsjednik udruge Franjo Šoljić. Povodom za obraćanje predsjednici države otvorenim pismom bio je odobravanje moratorija na učenje novije hrvatske povijesti u školama u vrijeme Mirne reintegracije.
- Moratorij na učenje novije hrvatske povijesti odobren je kako ne bi morali svojoj djeci reći istinu o Domovinskome ratu i tko je bio agresor, a tko žrtva. Isti taj moratorij istekao je 2003. godine, a što je vidljivo u odluci Ustavnog suda od 12.kolovoza 2014.godine članak 27.1.točka I., time su svi profesori povijesti dužni prenijeti činjenice o Domovinskome ratu svim učenicima u Republici Hrvatskoj u jednakoj mjeri. Međutim, stvarnost je potpuno drukčija. Profesori koji predaju povijest u odjelima na srpskom jeziku i pismu još uvijek preskaču temu Domovinski rat, a u najboljem slučaju ovom se temom bave samo površno u najkraćim crtama, navodi Šoljić.
Postavlja i pitanje je li moguće da od 2003. godine na ovakvu samovolju i kršenje zakona nije reagirala nikakva prosvjetna inspekcija kao i je li moguće da nitko nije znao da se ni 12 godina od ukidanja moratorija zaposlenici škola oglušuju na hrvatske zakone.
- Dokle će se u ovoj državi zakoni primjenjivati djelomično? Dokle će pred zakonom biti jednakih i jednakijih? Doprinosi li ovakvo ponašanje normalizaciji odnosa ili se normalizacija očekuje samo od hrvatskoga naroda, neka su od pitanja u otvorenom pismu.
Podsjećaju i kako je u vrijeme Mirne reintegracije jedan od ustupaka bilo i pravo na osnivanje škola i školskih odjela na srpskom jeziku i pismu, odnosno, prema A modelu školovanja. - Srpska manjina nije htjela prihvatiti ni model B ni model C u okviru kojih bi svi učenici išli u iste odjele, a svoj bi jezik, povijest i kulturu slušali na posebnim satima. Dakle, možemo zaključiti da upravo srpska manjina odbija suživot i suradnju, tvrdi Šoljić.
>> Nikolić poslao pismo Grabar-Kitarović, Pusić razgovarala s Dačićem
>> GOOD incijativa Kolindi Grabar Kitarović: Pojam građanin ne isključuje seljane, nego podanike
Moj je prijedlog Vladi RH da u pristupu rješavanju ovoga problema iskoristi isti onaj elan i zanos koji su imali prilikom uvođenja dvojezičnih ploča. Kako su tada "štitili" Ustav i zakone bez odstupanja i kompromisa, neka štite i sada !