Bivši ministar regionalnog razvoja i europskih fondova, SDP-ov Branko Grčić poručio je danas kako se povećanjem cijene cestarina neće riješiti problem autocesta, odnosno njihov dug.
- Ne radi se tu o spašavanju naših autocesta, problem je ogroman dug i to je nešto što se ovom mjerom Vlade o poskupljenju od 5-10 posto neće riješiti. Umjesto trajnijeg rješenja bira se model koji ostavlja problem nekoj novoj vladi. Mi s time ne možemo btii zadovoljni jer ne znamo što nas čeka sutra, možda novo poskupljenje već iduće godine – komentirao je Grčić današnju odluku Vlade. Najava kako će Vladu podržati i Svjetska banka izdavanjem jamstva koje će Hrvatska koristiti prilikom refinanciranja ili reprogramiranja duga cestovnog sektora, Grčiću nije razlog za veselje.
- To je samo refinanciranje, eventualno po povoljnijim uvjetima, ali glavnica ostaje, znači to trajno ne rješava ovaj problem za Hrvatsku. I dalje je tu dug od skoro 40 milijardi kuna ukupno svih tih firmi u cestogradnji, pa treba pronaći model koji smo mi predlagali dok smo bili u Vladi. Protiv monetizacije su se digli svi sindikati, pa smo predložili reducirani model - IPO, ali nismo imali vremena to provesti. Ova vlada od toga odustaje i ne rješava ništa osim poskupljenja, a time se trajno ne rješavaju strukturni problemi – zaključio je Grčić.
>>Novi udar na građane: Cestarine poskupljuju od 1. travnja
Izvrsna opservacija, ne čudi me kako se nitko do vrhunskog stručnjaka Grčića toga nije već ranije dosjetio. Ne treba dizati cijenu cestarina, nego ceste treba prodati ili dati u koncesiju, pa će kupac ili koncesionar dizati cijenu cestarina po vlastitom nahođenju. Genijalno, jednostavno genijalno.