Pad zrakoplova kod Donjeg Lapca u ponedjeljak 13. je nezgoda ili nesreća opće avijacije u Hrvatskoj ove godine. U siječnju je pala jedrilica pokraj Sinja, a već je u veljači pri slijetanju u Međunarodnu zračnu luku Zagreb ozbiljnu nezgodu imao zrakoplov Piper koji je sletio na trup.
Isti tip zrakoplova sletio je na trup u ožujku u zračnoj luci u Čepinu. Zrakoplov Diamond, kojim je upravljao strani državljanin, sletio je na trup na zadarski aerodrom u travnju. U lipnju je pao zrakoplov RV 7 na letjelištu Zvekovac i tad su smrtno stradali pilot i putnik tog zrakoplova. Nakon nekoliko dana pao je avion Tucano-Ferrari kod Vodica, no nitko srećom nije poginuo.
Krajem lipnja na plažu Resnik pokraj Splita pao je zrakoplov LA4-200, a poginule su dvije osobe. Cessna je pak izletjela sa staze pri slijetanju 30. lipnja na Braču. U srpnju je avion Seawind izletio sa staze pri slijetanju u Lučkom. Avion PA-28-140 imao je pak nezgodu 30. srpnja na Malom Lošinju, a 1. kolovoza pao je Apollo Fox kod Daruvara kad su poginuli pilot i putnik.
Stručnjaci iz zrakoplovstva s kojima smo razgovarali kažu da bi zbog tako velikog broja nezgoda inspekcija Agencije za civilno zrakoplovstva trebala češće izlaziti na teren i strože kontrolirati održavanje zrakoplova, koji se dijelovi ugrađuju u njih, drže li se piloti propisanih procedura...
>> U radionici je sklopio zeleni hidroavion u kojem je pao pokraj Lapca
>> Jedna osoba poginula u padu zrakoplova: 'Nakon eksplozije cijela se kuća zatresla'
većina ovih nesreća nije uzrokovana tehničkim problemima nego greškama pilota. baš jednako kao i u automobilskim nesrećama. uz stalni porast broja auta i aviona, za očekivati je i povećan broj nesreća. bilo bi jako čudno da je drugačije. čista statistika.