Vlada je nametnula novi harač telekomima, slijedom toga su HT, Vipnet i Tele2 poskupjeli svoje usluge. Svim pretplatnicima račun će biti 8 kuna skuplji (bez PDV-a), a prepaid korisnici plaćat će 10 posto više dosadašnje bonove. Na prvi pogled čini se da nemate nikakvog razloga za raskid ugovora. No, prijevremeni raskid bez plaćanja penala zapravo je prilika da se riješite tarife koja vam se ne sviđa i prijeđete na neku drugu i kod drugog operatora.
Udruga Telekom, koja se brine za zaštitu potrošača u svom priopćenju upozorava na neke detalje. Kažu – U trenutku kada većina pretplatnika mobilnih mreža zbog poskupljenja ima pravo na prijevremeni raskid ugovora bez naknade (penala), držimo važnim korisnicima pojasniti ključne stvari koje pojedini operatori često namjerno prešućuju. Korisnici koji sa svojim brojem žele prijeći kod drugog operatora, uopće se ne trebaju javljati postojećem operatoru, nego kod novoodabranog operatora trebaju podnijeti zahtjev za prijenos broja. To je jedini propisani način da korisnici zadrže svoj dosadašnji broj. Pri tome je važno znati da prijenos broja u mobilnim mrežama ne bi smio trajati dulje od tri radna dana, no uvažavajući moguće poteškoće zbog velikog broja zahtjeva za prijenos, predlažemo pretplatnicima T-Mobile i Tele2 koji žele promijeniti operatora uz zadržavanje broja da zahtjev novom operatoru podnesu najkasnije do 20. lipnja 2014., a korisnicima VIP-a koji žele promijeniti operatora da zahtjev za prijenos broja kod novog operatora podnesu najkasnije do 30. lipnja 2014.
Zatraže li korisnici kod svog postojećeg operatora raskid ugovora, njihov broj će se deaktivirati i neće ga moći koristiti kod drugog operatora. Zato je važno da svi koji žele promijeniti operatora i zadržati kompletan broj (s predbrojem 09x) koji su do sada koristili, postupe prema ovoj proceduri i rokovima. Iako je HAKOM izdao priopćenje vezano uz obaveze otplate mobilnih uređaja prilikom raskida ugovora, važno je naglasiti da mobilne uređaje moraju otplatiti oni korisnici koji su na svojim računima imali posebnu stavku otplate uređaja iskazanu kao opcija, otplata uređaja ili na
neki drugi način. Ako na računu nema posebne stavke otplate uređaja, već je cijena otplate uređaja uključena u cijenu same tarife, korisnici u pravilu uređaj ne moraju platiti.
Osim savjeta za korisnike u Udruzi Telekom prozivaju HAKOM jer nije izradio tarifni kalkulator te kažu: – HAKOM već 36 mjeseci nije ispunio svoju zakonsku obavezu da krajnjim korisnicima elektroničkih komunikacijskih usluga omogući neovisnu procjenu troškova koji proizlaze iz cijena javnih komunikacijskih usluga, svojevrsni tarifni kalkulator, iako bi to korisnicima iznimno olakšalo odabir novog operatora i tarife. Posebno bi važno bilo korisnike o tome informirati u ovom trenutku kada imaju mogućnost bez naknade (penala) promijeniti operatora bez obzira na obavezno
trajanje ugovora. Stoga pozivamo sve pretplatnike da pametno iskoriste trenutnu mogućnost raskida ugovora bez naknade i odaberu onog operatora i tarifu koji će im osigurati dugoročne potrebe za telekomunikacijskim uslugama za prihvatljivu cijenu – stoji u priopćenju udruge Telekom. Pri odabiru valja voditi računa o eventualnoj naplati naknade za uspostavu poziva, dovoljnoj količinini poziva, poruka i internetskog prometa uvažavajući rastuće potrebe za internetskim prometom, kao i obratiti pozornost na mogućnost ugovaranja usluge bez potpisivanja ugovorne obveze.
>>HAKOM upozorava: Jednokratna otplata mobilnog uređaja ne može biti nametnuta
Hrvatski telekom je leglo lopovluka, prevaranata, neznalica, neodgovornih ljudi, a sve na štetu korisnika njihovih usluga, a pod patronatom hrvatske države i vlade. Lažu i nikada ne govore istinu, varaju na računima, imaju nesposobne zaposlenike u svojim centrima itd... sve u svemu jad i bijeda od usluge. Ali to je usluga na hrvatski način, pa ne možeš ništa drugo ni očekivati na ovim prostorima.