General Jozo Miličević, koji je kao glavni inspektor Hrvatske vojske
stavio potpis na izvještaj u kojemu se kaže da je kupnjom 39 vojnih
kamiona potkraj 2004. godine tadašnji ministar obrane Berislav Rončević
sklopio štetan posao i oštetio proračun za gotovo 15 milijuna kuna,
iznio je još niz detalja koji dodatno teško kompromitiraju Rončevića.
U svjedočenju pred saborskim istražnim povjerenstvom čiji transkript
objavljuje Jutarnji list Miličević je 3. travnja otvoreno govorio da je
imao probleme zbog sadržaja izvješća, da je Rončević tražio da lažira
izvještaj i napiše kako je sve u redu, jer da u takvim nabavama treba
gledati državne interese, a ne se strogo držati pravila. Rekao je i da,
unatoč svim traženjima, nikada nije dobio ugovor koji je MORH sklopio s
tvrtkom Eurokamioni, a koji je ključan u cijeloj priči o štetnoj nabavi.
Raspuštena komisija
Pred saborskim zastupnicima Miličević je još ustvrdio kako je zbog
nepopuštanja imao problema jer je smijenjen i postavljen na funkciju s
koje se više ne napreduje, a onda je Rončević predložio i da ga se
umirovi.
Prema informacijama Večernjeg lista, general Miličević ovakve optužbe
na račun bivšeg ministra Rončevića nije prvi put iznio pred saborskim
povjerenstvom. Te optužbe imaju znatno veću težinu jer su već dulje
sastavni dio kaznenog spisa koji je o kupnji vojnih kamiona otvorio
USKOK. Cijela priča počela je 2004. godine kada je Glavni stožer OSRH
početkom godine tražio kupnju 76 vozila.
Pripremio se natječaj na koji su bile pozvane tvrtke koje se bave
distribucijom Land Rovera, Mercedesa, Renaulta, Iveca i MAN-a te su
pristigle 23 ponude koje su bile otvorene 21. listopada 2004. godine.
No, utvrđeno je da za najpovoljniju treba 38 milijuna kuna, što je bilo
tri milijuna više od planiranoga. Tada se poništava natječaj, raspušta
komisija, a Rončević određuje novu koja izravnom pogodbom od tvrtke
Eurokamioni koja zastupa Iveco kupuje 39 vozila za 34,5 milijuna.
Kada je Inspektorat pregledavao taj posao, vrlo je brzo došao do
računice koju je Miličević prenio istražiteljima, a početkom mjeseca i
saborskim zastupnicima, prema kojoj se, polazeći od najpovoljnije
ponude na natječaju, 39 kamiona nije smjelo platiti više od 19 milijuna
kuna. Premda je predsjednik Stjepan Mesić relativno brzo javno
progovorio o ovoj aferi i zatražio istragu, nije mnogo postigao.
Miličević nije dobio dokumentaciju i ubrzo je smijenjen, a Rončević je
fotelju ministra obrane samo zamijenio funkcijom ministra unutarnjih
poslova, tako da se policija slučajem kamioni nije bavila do prije pet
mjeseci, kada je Rončević smijenjen.
Offset program
U međuvremenu se o aferi kamioni u MORH-u sastavilo jedno izvješće koje
je tvrdilo kako je s nabavom sve u redu, a slično je zaključila i
Državna revizija uz napomenu kako ipak nije bilo sve u redu s primjenom
offset programa. U srpnju prošle godine, kada je bilo najavljeno da će
USKOK ispitati Rončevića, izgledalo je kao da će se taj slučaj privesti
kraju, ali to se nije dogodilo. Ponovno je takav dojam bio kada je
Rončević morao otići iz MUP-a i kada je policija uključena u istragu,
ali se opet nije dogodilo ništa.
Obavijesni razgovor s Rončevićem, koji je u međuvremenu postao saborski
zastupnik, obavljen je prije mjesec dana, i to tako da ga je policija
posjetila u Saboru. S obzirom na zastupničku funkciju, čak i da se zbog
kamiona otvori kazneni postupak, Rončevića se bez posebnog odobrenja
Sabora neće moći pozvati pred sud jer uživa zastupnički imunitet. Uz to
što je od trenutka kada je predsjednik Mesić počeo upozoravati na
nepravilnosti u nabavi vojnih kamiona Rončević promijenio dvije
ministarske funkcije i postao zastupnik, bitno je popravio i svoju
imovinsku karticu, i to za stan od 160 kvadrata u elitnom zagrebačkom
kvartu.
AFERA KAMIONI Transkripti svjedočenja u Saboru