Nakon žestokih primjedbi i kritika javnosti popis lektirnih naslova najvjerojatnije će se mijenjati. Tu mogućnost spomenuo je jučer prilikom otvaranja stručne rasprave o kurikularnoj reformi voditelj kurikularne reforme dr. Boris Jokić. Objašnjava da je otpočetka otvorena mogućnost da se popis lektire promijeni, a u priopćenju za medije naglašava da će se djela koja su iz nekih razloga, neopravdano, ispala s popisa lektire naknadno, nakon provedene stručne rasprave, na njega uvrstiti.
– Popis neće sadržavati ona književna djela za koja se u stručnoj raspravi pokaže da ne zavređuju biti na popisu. Posebno je važno naglasiti da se na popisu neće naći djela koja nisu primjerena dobi učenika, a to se odnosi i na djela koja su trenutačno na popisu – objasnio je Jokić. Stručna rasprava o predloženoj reformi školstva vodit će se uživo na skupovima namijenjenim učiteljima, nastavnicima, akademskoj zajednici, sindikatima, Gospodarskoj i Obrtničkoj komori, a primjedbe i sugestije pridonijet će da se predložena kurikularna reforma poboljša. Stručna rasprava vodit će se i online, a sve komentare koji im pristignu proučit će nadležne radne skupine i ako procijene da su kvalitetni, unijeti ih u završnu inačicu kurikuluma koja će ići u javnu raspravu.
– Želim da se javi što više stručnjaka, pojedinaca i institucija kako bismo dobili najkvalitetnija rješenja – ističe Jokić. O kurikularnoj reformi u srijedu bi trebao raspravljati i saborski Odbor za obrazovanje i znanost. Ministar obrazovanja Predrag Šustar produljio je angažman voditelju dr. Jokiću i njegovoj radnoj skupini.
>> 'Izbace li Homera, mladi će možda znati samo za Homera Simpsona'
Nije problem ovog kurikula samo lektira: Činjenica je da se njime praktički ukida nastava gramatike hrvatskog jezika, što je nezamislivo i u jednoj normalnoj državi. Nastava gramatike trebala bi se, naprotiv, značajno povećati u odnosu na nastavu lektire, pogotovo u osnovnoj školi u kojoj bi trebala činiti većinu nastave hrvatskog jezika, tako da djeca ne izlaze iz OŠ nepismena. Tek u srednjoj bi trebalo povećati udio lektire u nastavi, i to biranim djelima koja spadaju u kanon obrazovanja i odgoja mladog čovjeka - a u što sigurno ne spadaju Tomić, Ferić i slični. Ali i ovo je samo jedna crtica u čitavom nizu primjedbi na taj kurikul.