Autocesta od Zagreba do Karlovca mogla bi dobiti i treći prometni trak u oba smjera. Prvi korak prema tome napravljen je izradom glavnoga plana razvoja prometne infrastrukture koji će javno biti predstavljen na završnoj konferenciji sljedeći tjedan.
Projekt je vrijedan 1,88 milijuna kuna, a sufinancirala ga je Europska unija s 85 posto iznosa iz Fonda za regionalni razvoj kroz operativni program Promet 2007. – 2013.
Ostalih 15 posto vrijednosti projekta osigurala je tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb s partnerima Zagrebačkom županijom, gradovima Jastrebarskom i Karlovcem te općinama Klinča Sela i Stupnik.
Cilj je projekta bio izraditi glavni plan razvoja prometne infrastrukture na autocesti Zagreb – Karlovac kao temelj održivog razvoja dionice, a kako bi se povećala kvaliteta pripremljenosti za potencijalne projekte ARZ-a za mogućnost financiranja iz europskih strukturnih i investicijskih fondova za razdoblje 2014. – 2020.
U ARZ-u navode da su tzv. masterplanom identificirani ciljevi, mjere i aktivnosti odnosno da je definirana baza projekata koje je potrebno izvesti na dionici autoceste od Zagreba do Karlovca u svrhu poboljšanja usluge, veće protočnosti, povećanja sigurnosti cestovnog prometa, povećanja ekoloških i energetskih parametara.
A jedna od tih mjera i aktivnosti je i treći trak odnosno da se ta dionica autoceste pretvori iz četverotračne u šesterotračnu. Od ostalih mjera navedena je, primjerice, gradnja odnosno postavljanje dodatnih bukobrana.
Što se pak tiče trećeg traka, tek će studija izvodljivosti za taj projekt, koja će biti izrađena sljedeće godine, dati odgovor na pitanje hoće li se ići u tu investiciju.
Ako bi pak studija izvodljivosti pokazala da je treći trak potreban, za realizaciju tog projekta koristila bi se sredstva iz fondova EU, po mogućnosti u maksimalno mogućem iznosu od 85 posto. Dionica autoceste od Zagreba do Karlovca duga je 38 kilometara i najzagušenija je u Hrvatskoj. Ondje je prosječni godišnji dnevni promet veći od 30.000 vozila a ljeti se ta brojka više nego udvostručuje.
>> Pelješki most treba graditi, autocestu Ploče - Crna Gora ne preporučujemo
Ne treba treći trak nego treba maknuti naplatne kućice, zbog njih jedino i nastaje gužva.