Vozila šlep-službi neće više moći prevoziti motocikle i kamp-kućice preko Krčkog mosta u vrijeme zabrane prometa tim mostom za prvu skupinu vozila. Tako su odlučile uprave tvrtki Autoceste Rijeka - Zagreb i HAC-ONC-a nakon što je otkriveno da neki prijevoznici iskorištavaju zabranu prelaska kampera i motocikala preko Krčkog mosta zbog prejakog vjetra tako da vlasnicima tih vozila naplaćuju prijevoz preko mosta za 50 ili 150 eura.
Regulirati takav prijevoz
Povod toj zabrani su događaji na Krčkom mostu za vikend od 5. do 7. kolovoza. Vrijedit će do daljnjega odnosno sve dok stručne službe ARZ-a, HAC-ONC-a, policije i prometne inspekcije ne utvrde je li prijevoz vozila kojima je zabranjen prolaz na vozilima treće kategorije za koje ne vrijedi ta zabrana dopustiv ili ne. Utvrdi li se da je to dopustivo, taj prijevoz morat će se regulirati tako da ga mogu obavljati samo registrirani prijevoznici, koji će potom za tu svoju uslugu morati izdavati i račune, što dosad nisu morali.
U HAC-ONC-u proveli su unutarnju kontrolu zbog događaja na Krčkom mostu prošli vikend, ali nije utvrđeno da su djelatnici HAC-ONC-a prekršili propise, a to nije utvrdila ni prometna inspekcija. No u ARZ-u koji upravlja tim mostom i operateru HAC-ONC-u ipak su donijeli odluku o smjenama zbog tih događaja.
Smijenjena su tri radnika, i to voditelj tehničke jedinice održavanja Most Krk, Boris Pavković, te dvojica voditelja smjene naplatne postaje Most Krk.
– Odluka o kadrovskim promjenama donesena je na temelju činjenica koje ukazuju na to da u određenim segmentima ovog događaja nisu iskorištene sve mogućnosti u obavljanju poslova vezanih uz neometano odvijanje prometa na autocestama, odnosno stručne službe nisu postupale u skladu s internim aktima te pravodobno i na vrijeme izvještavale svoje nadređene – navode u HAC-ONC-u. Njima se tako zamjera što svoje šefove u ARZ-u i HAC-ONC-u nisu obavijestili o tome što se događa na mostu i da šlep-službe iskorištavaju zatvaranje mosta za prvu kategoriju vozila kako bi za visoku cijenu prevozile kamp-kućice i motocikle i nisu zatražili od njih tumačenje propisa. Tako su nečinjenjem naštetili, smatraju u ARZ-u i HAC-ONC-u, ugledu obiju tvrtki.
Osim toga, uprava HAC-ONC-a dala je i pisana upozorenja s destimulacijom voditelju tehničke jedinice naplate cestarine, pomoćniku voditelja naplate cestarine te voditelju pravca tehničke jedinice.
Kakva je uloga policije?
U HAC-ONC-u navode i da je svim radnicima koji su smijenjeni sa svojih radnih mjesta ponuđen drugi ugovor o radu u skladu s njihovom stručnom spremom, dok su na ista radna mjesta imenovani radnici koji zadovoljavaju kriterij stručnosti, a predložili su ih nadležni direktori sektora.
No u cijeloj priči o Krčkom mostu ostala je nejasna uloga policije, u čijoj je nadležnosti regulacija prometa odnosno koja s prometnica isključuje vozila za koja vrijedi zabrana prometovanja. Pripadnici policije bili su na Krčkom mostu i protekli vikend i pred njihovim se očima sve to i odvijalo.
>> Vlada i upućeni tvrde: O privatizaciji HAC-a nema govora
Krčki most zove se Krčki jer je često zakrčen. A i sustav odlučivanja i odgovornosti u HAC-u je zakrčen, velikom količinom uhljebljenih krkana.