TAJNI GOSTI

Smiješi se samo polovica turističkih radnika, 16% kaže: Dođite nam opet

turisti
Foto: Marijan Sušenj/Pixsell
15.01.2015.
u 16:23

Zahvalu na posjetu čuli su u “slabih” 54 posto slučajeva

“Dvije minute nakon što smo sjele prišla nam je domaćica restorana, uz osmijeh, bez pozdrava, donijela je jelovnike. Nakon što sam je pozdravila, rekla je: “Znači, hrvatski” te otišla.

Komentar je to koji je zapisala tajna gošća agencije Heraklea koja je za Splitsko-dalmatinsku turističku zajednicu obavila istraživanje u 13 destinacija i dobila rezultate koji, unatoč dobrim turističkim rezultatima, ne impresioniraju.

Galerijama 100 bodova

U cjelini, turistička se ponuda sa 65 bodova 2013. godine popela na 68, koliko su tajni gosti dodijelili turističkim mjestima u 2014. Senzacionalan skok s posljednjeg na prvo mjesto imala su Brela, gdje su tajni gosti s maksimalnih 100 bodova ocijenili galerije. Smještaj, restorani i barovi također su im visoko, dok su najlošiju ocjenu, 33, dobili za usluge turističke zajednice i agencije. Tajni gosti posjetili su 13 destinacija u središnjoj Dalmaciji, od Trogira do Makarskog primorja i otoka. Zanimale su ih usluge smještaja, restorana, barova, trgovina, turističkih zajednica, muzeja, poštanskih ureda, vinarija, marina, agroturizma i benzinskih postaja.

Kao moguća područja za unapređenje usluge iznijeli su zanimljiva zapažanja koja su mjerili. Pozdrav na dolasku upućen im je u 88 posto slučajeva, a na odlasku u 87 posto. Dodijeljen im je osmijeh u 57 posto slučajeva, a zahvalu na posjetu čuli su u 54 posto prilika. Poziv za ponovni dolazak upućen im je tek u 16 posto slučajeva, u istom postotku koliko su im puta nudili dodatne proizvode i usluge.

Foto: VLm

Ključan ljudski faktor

– Rezultati su u cjelini bolji nego prethodne godine. Najviše su se poboljšale ocjene za vinarije. Poboljšale su se i za smještaj, sa 74 na 81. To je izvrsno, ali imamo još mjesta za poboljšanje – kaže Joško Stella, direktor županijskog TZ-a.

Poštanski uredi najlošije su ocijenjeni, a tajni turisti nisu bili impresionirani ni uslugama na benzinskim crpkama. – Nismo napravili istraživanje da bismo nekoga ocrnili, već da bismo podigli kvalitetu usluge i tako privukli dodatne goste. Turistička zajednica organizira besplatne edukacije koje ćemo svima ponuditi. Javljaju nam se ljudi iz Hrvatskih pošta koji bi htjeli podići razinu usluge, a s benzinskom crpkom u Makarskoj, koja je također loše ocijenjena, već je uspostavljena suradnja. Potaknuli smo promjene, a to je upravo i bio cilj našega projekta – naglašava Stella.

Napominje da turizam ne čine samo kvalitetan smještaj, prirodne i kulturne ljepote, već i dojam koji ostavljamo na goste. – Ljudski faktor iznimno je važan. Nije riječ o tome da su ljudi nepristojni ili neljubazni, već da cjelokupni odnos prema gostima trebamo dići na višu razinu. Trebamo se truditi da budemo što bolji. U tome je naš prostor za napredovanje – zaključuje Stella.

>>Rijeka postaje nova kruzing i jahting destinacija Jadrana

>>Osječani potrošili tri puta manje od Riječana

>>Turisti su u Splitu zadovoljni, pa imali smo rast noćenja od 22%

Komentara 4

SA
samoborka
18:06 15.01.2015.

Ono sto mene is..izdi u nasim restoranima su zamasceni i ocerupani jelovnici te masne i prljave posudice za sol, papar i ulje. Takodjer me gadno zivciraju cjenici s gramatickim pogreskama te krivo napisani nazivi pica i jela stranih naziva! Nedavno sam sjela u restoran u centru Opatije. Dodje mi namrgodjen konobar i donese mi na stol bocu kecapa ciji je vrh bio pun skorenog kecapa! Fuj!!!! I to u Opatiji, gradu koji ima i zeli imati status gospodskog, uredjenog, elegantnog turistickog mjesta! Nedopustivo! I da...osmijeh, osmijeh, osmijeh! Nasi ugostitelji i narod kronicno boluje od mrgodnosti. Zapamtite, osmijeh nije stvar srece, nego profesionalnosti i pristojnosti!!!

Avatar IstinaHurts
IstinaHurts
18:37 15.01.2015.

ovo su još frizirani podaci, mislim da je stanje ljubaznosti puno gore na ovim nesretnim prostorima. najbolji mi je bio reader's digest prije par godina kada su počeli izlaziti, proveli su test "ljubaznosti" u hrvatskoj a testirali su tako da su prosipali papire na ulici i gledali tko će pomoć pokupit. kao prodavačice koje ne znaju reći dobar dan, izvolite i hvala, do viđenja - to nije bitno i to se ne računa za neki test ljubaznosti

ZO
zoom
00:27 16.01.2015.

Ljudi dragi..nemojte biti toliko subjektivni..da li ste Vi svijesni u kojim uvijetima Ti ljudi rade,za koga,na što ih se sve prisiljava i sve to za nikakav novac,s obzirom da rade po 12 i više sati bez slobodnog dana u sezoni..čisti robovlasnićki odnos..no nažalost iz Vašega kuta totalno subjektivan...ja sam cijeli život u toj branshi i apsolutno imam realnu sliku o svemu...naravno da postoje izuzetci,no nemojmo se čuditi kad se time poslom bavi apsolutno svatko,kada se u sezoni sjati cijela Bosna,kada nam je svaki drugi lokal Albanski(bez uvrede ikome)..generalno gledajući..osmjeh,kvalitetu i uslugu ćete dobiti u skladu s time

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije