Pitanje: Sredinom listopada lanjske godine prijavio sam kvar na perilici za rublje koja je pod garancijom. Serviser je bio u dva navrata, ali perilica nije popravljena. Imam li kao potrošač ikakvih prava prema zakonu? Imam li pravo na zamjenski uređaj dok se moja perilica ne popravi?
Odgovor: U slučaju pojave materijalnog nedostatka u roku od 6 mjeseci od kupnje proizvoda imate pravo na reklamaciju, prema čl. 5. Zakona o zaštiti potrošača te čl. 400. Zakona o obveznim odnosima, uz predočenje računa. Prema čl. 410. Zakona o obveznim odnosima, kupac-potrošač koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može po svom izboru:
1) zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni,
2) zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka,
3) zahtijevati sniženje cijene,
4) izjaviti da raskida ugovor – povrat novca .
Savjetujemo da napravite pismenu reklamaciju (mailom, poštom preporučeno na trgovca ili urudžbiranjem kod trgovca – pritom zatražite potvrdu primitka na kopiji prigovora), pozovite se na navedene članke Zakona o obveznim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača. Reklamaciji priložite kopiju računa, objasnite kronologiju događaja te priložite radni nalog servisera u kojem je vidljivo postojanje materijalnog nedostatka. Trgovac je dužan odgovoriti u roku od 15 dana. U slučaju negativnog odgovora, trgovca prijavite pomoću internetske stranice Centralnog informacijskog sustava zaštite potrošača Ministarstva gospodarstva: https://prijava.mingo.hr/CD/webObrazac.do ili pisanim putem istom ministarstvu, Ulica grada Vukovara 78, Zagreb.
Pitanje: S telekomunikacijskim operatorom 2010. sklopila sam ugovor o pretplati na dvije godine. Usluge navedenog operatora korištene su neko vrijeme, a nakon nekog vremena našla sam se u situaciji da nisam mogla podmirivati svoje obveze, što je dovelo do tužbe. Tužbom su utuženi neplaćeni računi, naknada za troškove odvjetnika itd., a nakon što sam dugove uspjela podmiriti u cijelosti, tužitelj je povukao tužbu. No operator mi do danas nije uključio uslugu (broj je bio deaktiviran od pokretanja tužbe). Koje su moje mogućnosti s obzirom na to da je ugovorna obveza istekla u 2012. te da nikad nisam nastavila koristiti njegove usluge?
Odgovor: S obzirom na to da je dugovanje po rješenju o ovrsi potpuno namireno, ukoliko i dalje želite koristiti usluge teleoperatora, obratite mu se pismeno te zatražite uključenje. Teleoperator vam je dužan odgovoriti u roku od 15 dana prema čl. 8. Zakona o zaštiti potrošača.
Igor Vujović, savjetnik Društva Potrošač
>>U roku od 6 mjeseci možete reklamirati manjkav proizvod
>>Ako niste zadovoljni proizvodom, a nisu vam odgovorili, javite to ministarstvu
sta je vama, kakvom ministru, ja idem odmah kod predsjednika....