BRAND FINANCE GLOBAL

Najvredniji svjetski brend Apple, slijede Google i Samsung

Apple
Foto: Reuters/PIXSELL
04.02.2016.
u 08:37

Iz financijske industrije među prvih 10 plasirao se samo Wells Fargo, a od osiguravatelja Allianz je jedini u prvih 50

Najjači je svjetski brend Apple; vrijednost mu je 146 milijardi dolara i 14 posto je veća nego lani kad je također bio prvi na tronu, prema podacima globalne ljestvice vrijednosti korporativnih brendova Brand Finance Global 500. Održavanju pozicije pridonio je veliki uspjeh iPhonea 6 i iPhonea6s. Na drugoj je poziciji, s razlikom većom od 50 milijardi dolara, Google čiji brend vrijedi 94 milijardi dolara. Ove mu je godine vrijednost porasla 23 posto pa je prestigao Samsung i spustio ga na treću poziciju s 83 milijardi dolara. Čak šest od prvih deset brendova dolazi iz informacijske tehnologije ili telekomunikacija; Apple, Google, Microsoft, Verizon, AT&T i China Mobile, dva se bave trgovinom: Amazon i Walmart, Samsung elektronikom, gradnjom i brodogradnjom, a zanimljivo je da je među najjačim brendovima samo jedan iz financijske industrije – Wells Fargo s brendom teškim 44  milijardi dolara.

Kineske banke grabe

Među top deset brendova osam je Amerikanaca, jedan iz Južne Koreje i jedan iz Kine. Prvi je europski brend na ljestvici BMW, rangiran na 16. poziciji, vrijedan 35 milijardi dolara. Osim američkog Wells Farga, u financijskoj industriji prednjače kineske banke; među prvih 20 čak su tri, a Bank of China na 31. mjestu prestigla je ove godine za jedno mjesto Bank of Americu. Dok je kineska banka skočila za 15 mjesta, američka je pala za tri. No, ispred njih još su tri kineske banke: na 14. mjestu ICBC (Industrial and Commercial Bank of China), na 15. China Construction Bank te na 20. Agricultural Bank of China.

Najveći gubitnici

Jedini osiguravatelj među prvih 50 treću je godinu zaredom Allianz, na 40. poziciji (popeo se za jedno mjesto od lani) i s vrijednošću brenda od 20 milijardi dolara.

Nekim brendovima vrijednost kontinuirano pada; Coca-Cola se ove godine spustila pet mjesta, sa 12. na 17., a vrijednost im se od 2007. bitno srozala. Među najvećim gubitnicima po smanjenju vrijednosti brenda u postocima nalaze se i UniCredit čiji je brend slabiji 30 posto, kao i Doveov, Gazprom s padom od 31 posto, Neutrogena s 35 posto, Volkswagen kojega je afera ”dieselgate” stajala pada od 39 posto, a najviše se sunovratio brend brazilske banke Itau, 59 posto. Vrijednost brenda izražena u dolarima najviše se smanjila Volkswagenu, za 12 milijardi dolara, 10 milijardi dolara slabiji je General Electric koji je sa 10. pao na 13. mjesto, a za više od tri milijarde dolara lošiji su i IBM, HSBC, American Express...

>> Milka, Coca-Cola, Vegeta i Cedevita najjači brendovi

Komentara 1

XX
xxx008
10:11 04.02.2016.

Ali to im nije pomoglo da imaju najbolji smartphone...jedino imaju bolesno veliku cijenu koju pacijenti plaćaju

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije