U operi je, naravno, najvažniji glas, ali on dolazi u paketu. I zato se računa i ljepota. Tako mi je slavni tenor Plácido Domingo prekjučer u Zagrebu odgovorio na pitanje je li njegovo natjecanje Operalia pjevačko ili je možda natjecanje pjevačica u ljepoti.
Pitao sam ga to jer je stajao između dviju američkih sopranistica koje su s njim u Zagreb stigle iz Omana, gdje su također pjevale na gala koncertu, a o čijoj ljepoti možete prosuditi sami.
Dvije strane SAD-a
Ljepota se svakako računa. Ali već na konferenciji za novinare Domingo je pokazao da Angel Blue i Micäela Oeste nisu uz njega zbog stasa, nego ponajprije zbog glasa i što bolje promocije operne umjetnosti. Kad ih već novinari nisu ništa pitali, on ih je sam zamolio da kažu nešto o sebi, a u prvom redu kako su i zašto odabrale operu kao profesiju. Te smo priče poželjeli i detaljnije poslušati.
Obje su pjevačice, svaka na svojoj strani SAD-a, kao iznimno nadarene i na različite načine došle u Domingove studijske programe za pjevačke talente. Angel u Los Angelesu, a Micäela u Washingtonu.
Obje su soprani i premda, kako same kažu, imaju potpuno različite tipove glasa, još nikada nisu zajedno zapjevale. A baš bi bile sjajne u popularnom duetu iz Delibesove opere "Lakmé".
Premda zvuči kao umjetnički pseudonim, Angel Blue tako su nazvali njezini roditelji Sylvester i Sylvia Blue, oboje glazbenici, i to svestrani.
Miss južne Kalifornije
Baš poput oca, opernog pjevača, ali i basista, timpanista i kontrabasista, Angel je svirala klavir, saksofon, električni bas i udaraljke, odrastajući uz podjednaku zastupljenost svih vrsta glazbe, od jazza, funka i countryja do opere, koja ju je na kraju osvojila svojom dramatičnošću. Kao djevojka iz kalifornijskog mjestašca Rancho Cuchamonga, Angel je i te kako iskusila da se ljepota računa i isplati. Bila je četvrto od petero djece i, dok je ona došla na red, obiteljski fond za školovanje za istrošio, pa joj je majka savjetovala neka se okuša na natjecanjima za miss. Poslušala je i skupila veći dio novca pobjeđujući na nizu natjecanja, sve do titule Miss južne Kalifornije. Ali, to je daleko iza nje. Hrvatska je 21. zemlja u kojoj nastupa. Kao pjevačica.
Kad je riječ o plavokosoj Micäele Oeste, svaki ljubitelj opere čim vidi njezino ime znat će da ga je dobila po junakinji iz Bizetove Carmen, one koja kod Don Josea pored strastvene Ciganke nije imala šanse. Dali su joj ga roditelji, Nijemac Wolfgang i Amerikanka Patricia, oboje operni pjevači, u vrijeme rođenja kćeri na angažmanu u Pforzheimu, u Njemačkoj. Današnja Domingova partnerica u Zagrebu ondje je prvi put čula operu, najprije u majčinoj utrobi, a potom, nekoliko tjedana nakon rođenja, cijelu Madam Butterfly. Kao što to biva kod djece, svojski se upinjala da ne radi i ne voli isto što i njezini roditelji. A onda je, sa 17 godina, pjevala u zboru u studentskoj produkciji opere La Boheme i shvatila da se potpuno uživjela u ulogu koju je sama za sebe kreirala i koju je skrivala od redatelja, svoga oca. I kod nje je ostalo povijest, a zahvaljujući Domingovoj auri nećemo biti iznenađeni kada nam se jednom oglasi u prijenosu iz Metropolitana.
Dvije prekrasne žene božanskog glasa. Bilo je fantastično slušati ih.