Bajkovitu plesnu poslasticu Splićanima je priredio baletni ansambl HNK Split koji je prvi put u Hrvatskoj izveo klasični balet “Gusar” (Le Corsaire) francuskog skladatelja Adolphea Adama, čiju koreografiju potpisuje Aivars Leimanis, umjetnički ravnatelj Latvijskog nacionalnog baleta.
Orkestrom splitskog kazališta, a živa glazba znatno je pridonijela izvrsnom dojmu, dirigirao je maestro Hari Zlodre. Više od dva i pol sata publika je uživala u predivnim slikama koje su je odvlačile u neka stara, romantična vremena otrgnuta sjećanju, u razigranoj bajci u kojoj je sve lijepo: i ples, i glazba, i scenografija i kostimi i svjetlo.
Nije stoga čudno što je gotovo svaki baletni isječak, svaki pas de deux, a u “Gusaru” je, poznato je, pravi vatromet zahtjevnih skokova, tijekom cijele predstave praćen burnim pljeskom i uzvicima oduševljenja. Balet “Gusar” nastao je prema istoimenoj poemi Lorda Byrona. Početno ga je na libreto Jules-Henrija Vernoya de Saint-Georgesa koreografirao Joseph Mazilier, ali s vremenom su sanktpeterburške koreografije slavnog Mariusa Petipaa postale okosnicom modernih produkcija. Radnja se vrti oko lijepe i mlade Medore koju kao robinju prodaju turskom paši, ali je otima gusar Conrad...
U raskošnoj priči o otmici, bijegu, izdaji i ljubavi angažiran je cjelokupni baletni ansambl HNK Split, a glavne uloge na premijeri tumačili su izvrsni solisti: Irina Čaban Bilandžić (Medora, grčka ljepotica), Artjom Žusov (Conrad, vođa gusara), Eva Karpilovska (Gulnare, turska ljepotica) i Remus Dimache (Birbanto, gusar). I splitski baletni prvaci i čitav ansambl pokazali su zavidan sklad, tehniku i sigurnost, na trenutke su se doimali kao da ne dodiruju tlo.
I koreograf Alvars Leimanis, vidno zadovoljan premijerom, istaknuo je kako je koordinacija orkestra i plesača bila izvanredna. Valja podsjetiti da naša publika Leimanisov koreografski rad poznaje još od gostovanja Latvijskog nacionalnog baleta s Adamovim “Gusarom” na Splitskom ljetu 2006. godine, a 2010. uspješno je postavio “Giselle” u Splitu.