Tango u baletnom “prijepisu” 79-godišnjega nizozemskog plesača, koreografa i fotografa Hansa van Manena digao je sinoć u HNK publiku na noge! Iako više od svega voli dobar, ali ipak blago sladunjavi balet, baletna je publika dala sve od sebe da bi pozdravila gosta koji je napokon došao i na hrvatsku pozornicu. Van Manenova je, naime, koreografija “Pet tanga” na sjajnu glazbu Astora Piazzole sve prije negoli treperava izvedba “na špici”, to jest na vrhovima prstiju.
Praizvedena 1977. u Nizozemskom nacionalnom baletu u Amsterdamu, ostala je do danas djelo koje ne stari – ni koreografski, ni glazbeno, ni scenografski niti kostimografski! Savršena Van Manenova vizija baletnoga tanga monokromna je, sva tamna, tek s prosjajima crvene boje s kostima “plesačica”. Precizno koreografirana plesna “grafika” tipična je za tango. S poznatim brzim pokretima i okretima glave. No, snažno je baletno dograđena, puna je uzbudljivoga plesnog štiva. Vjerujemo Van Manenu kad kaže da “tradicija nije stvar prošlosti, nego ono što danas činimo s prošlošću”!
Edina Plićanić, George Stanciu i zapravo cijeli ansambl bili su odlični! No, bila je to večer tri baleta: prvi, “Concerto Barocco” Georgea Balanchinea, unatoč čarobnom Bachu i povicima “bravo!”, činio se kao hladno predjelo u odnosu na Van Manena. Ali je zato treća cjelina “Paquita” Dereka Deanea (prema Mariusu Petipau) pun pogodak! Razlog da osjetite zašto je baletna haljinica postala modni hit.