Dva albuma iste godine mogu objaviti samo ozbiljni radnici, a dva dvostruka albuma s po 17 pjesama zadnji smo put s visokokomercijalne američke rock scene dobili kad su Guns N’ Roses objavili “Use Your Illusion”. Upravo ovih dana albumi “Use Your Illusion” slave 30 godina i ponovno su se pojavili na tržištu kao box setovi s neobjavljenim koncertnim snimkama. Red Hot Chili Peppers tada su bili u naponu snage i snimali svoje najvažnije albume, ali podatak da 30 godina poslije imaju snage za snimanje dva i pol sata nove zanimljive glazbe i njeno objavljivanje iste kalendarske godine dovoljno govori.
Dok se Guns N’ Roses ne mogu sastati s dvije nove pjesme, dva dvostruka albuma do neke su mjere i prekalorična ponuda za današnju nezainteresiranu masovnu publiku jer vremena su se promijenila u posljednjih trideset godina. S druge strane, RHCP kao bogati stanovnici Los Angelesa, kojima baza poklonika prigovara promjenu životnog stila, na “Return of the Dream Canteen” djeluju poput ne baš istih, ali sličnih zanesenjaka iz garaže koji u tonskom studiju uživaju u majstorskoj zajedničkoj svirci, štancaju pjesme koje možda neće biti hitovi, ali kad ih čujete u nizu, svjedoče o novopronađenoj alkemiji unutar grupe. Dapače, RHCP hrabriji su i kreativniji od većine suvremenika. Gitarist John Frusciante vratio se u bend nakon 16 godina (ponovnog) izbivanja i to je bila najveća vijest albuma “Love Unlimited” s početka godine. Iako su snimljeni u isto vrijeme, “Return of the Dream Canteen” nešto je “povučeniji”, slojevitiji rođak prethodnika, slobodnije forme u kojoj se prelamaju mnogi zaštitni znakovi svirke RHCP-a. Frusciante se još jednom vratio kako bi pomogao pojačati novu fazu rada benda, kakva se dogodila sa zadnjim albumom na kojem je sudjelovao, fenomenalnim četverostrukim “Stadium Arcadium” iz 2006. godine.
Da su ih objavili zajedno i istovremeno, “Love Unlimited” i “Return of the Dream Canteen” bili bi najsličniji upravo tom projektu i vjerojatno djelovali medijski bombastičnije nego kad se odvoje, a nastupi zamor tržišta zatrpanog novim radovima. S puno detalja i majstorskih sviračkih kombinacija, radi se o pravom magnum opusu i bunaru novog materijala s puno detalja i promjena, koji nudi višesatno slušanje.