Urednica, prevoditeljica, književnica i znanstvenica Irena Lukšić jedna je od najnominiranijih i najnagrađivanijih u dosadašnjem desetogodišnjem životu pulske književne nagrade Kiklop. Posebno je zapažena biblioteka Na tragu klasika koju uređuje, a sada se javila i proznim gotovo pa putopisnim zapisima “Očajnički sluteći Cohena” u Disputovoj biblioteci Žive slike, koju uređuje Josip Pandurić.
Na naslovnici ovog brevijara udobno se smjestila fotografija Irene Lukšić na kojoj je snimila kanadskog kantautora i pjesnika Leonarda Cohena za njegova zagrebačkog koncerta održanog u srpnju 2010. godine u zagrebačkoj Areni. Naravno, legendarni Cohen, kojeg ekonomske (ne)prilike tjeraju na dugotrajne i naporne koncerne turneje, motor je ove knjige u kojoj autorica, uz puno neobuzdane mašte, opisuje svoju potragu za nekadašnjom simpatijom iz fakultetskih dana, Emilom koji navodno svira u pratećem sastavu Leonarda Cohena.
Potraga je avanturistička i može se čitati i kao fikcionalni putopis po Kanadi i Sjedinjenim Američkim Državama, točnije po Montrealu i New Yorku. No, to je i intimistička književna potraga autorice čiji je glavni cilj ruski pjesnik Joseph Brodsky, čijim američko-kanadskim tragovima autorica suvereno brodi. Na mahove se čini da je Irena Lukšić knjigu “Očajnički sluteći Cohena” ponajprije napisala sama sebi jer se koristi svim mogućim zamkama kako bi čitatelju zamutila doživljaj urnebesno neobveznog prekooceanskog putovanja. A kada smo već na sjevernoameričkom kontinentu, u knjizi ima i ponešto usputne kriminalističke prašine u kojoj se autorica bavi svjetskom kulturnom elitom u njenoj slabije vidljivoj dimenziji dajući tako oduška svojoj bogatoj imaginaciji. Cijela priča o utopističkom putovanju koje daje realističnu sliku života u zemlji koja uspješno prodaje bajku o američkom snu završava u košmaru u kojem polagano umiru Hrvatske željeznice.