Snoop Dogg za tjedan dana u Zagrebu

Gospodin gangster: Snoop Dogg

rit_snoop_1.jpg
import
02.09.2008.
u 13:00

Iako je prethodno bilo najavljeno da bi se Snoop Dogg dan poslije koncerta 9. rujna u zagrebačkom Domu sportova mogao pojaviti u Maksimiru na nogometnoj utakmici između Hrvatske i Engleske, to se ipak neće dogoditi. Naime, Snoopu je naknadno za taj dan zakazan koncert u Budimpešti. To znači i da neće iskoristiti niti 35-metarsku jahtu, koju su mu organizatori osigurali i kojom je par dana  trebao krstariti južnim Jadranom.

Nazvati 36-godišnjeg Snoop Dogga reperom je sasvim ofrlji kolokvijalizam - bilo bi to kao da, primjerice, za Željka Malnara kažete tek da je televizijski voditelj ili kolumnist. Ili za Thompsona da je samo pjevač. Cordozar Calvin Broadus Jr., koji nadimak Snoopy vuče još iz ranog djetinjstva i obožavanja crtića “Charlie Brown”, je i glumac, poslovni magnat, filmski i glazbeni producent, zvijezda reality showa...

Ali iznad svega pop-kulturna ikona, ili - ako hoćete - brand: sve što u karijeri radi već odavno je u drugom planu u odnosu na njegovu prepoznatljivu javnu figuru. To, međutim, ne znači da Snoop Dogg kao hiphop izvođač nije više relevantan i da je njegova glazba samo usputni proizvod bez neke veće vrijednosti, kao što je slučaj s kretenarijama koje potpisuje Sean “(P) Diddy-Svjetski Megacar” Combs.

Ne, posljednji album “Ego Trippin’’ posve je solidna kolekcija (pogotovo za važeće hiphop standarde po kojima je cilj natrpati na CD glazbe koliko god stane, bez obzira na koherentnost) i nudi nekoliko ugodnih iznenađenja, poput velikog hita “Sexual Eruption” ili “My Medicine”, country bisera s posvetom Johnnyju Cashu, “pravom američkom gangsteru”. No, prava priča je Snoop Dogg kao kulturološki fenomen.

Gangster, svodnik, hašoman... Sve te i još neke druge ne baš laskave imenice vezane su uz Snoopa tijekom karijere. Ono čime je “zadužio” glazbu, pa i kulturu življenja, kombinacija je slavljenja kulture oružja i seksizma, promatrana kroz gusti oblak dima marihuane i poznata pod imenom - gangsta rap. U suradnji s Dr.-om Dreom 1993. je snimio “Doggystyle” - uz albume Tupaca i Notoriousa B.I.G.-a jedan od nosećih stupova stila koji je posljednjih petnaest godina dominirao glazbenim tržištem.

Bio je to njegov debi, esencijalni album hiphopa s nemjerljivim utjecajem na buduće generacije, koji je u glazbenom smislu uveo G-funk i “novu školu”, ali i definirao obvezne stavke novoreperskog imidža. Tada mu je bilo 22 godine, iza sebe je imao zatvorsko iskustvo, godine staža u moćnoj uličnoj bandi The Crips i pred sudom se uspio obraniti od optužba za sudjelovanje u ubojstvu.

Još se zvao Snoop Doggy Dogg i snimao za Death Row Records, izdavačku kuću u vlasništvu ozloglašenog Sugea Knighta, čovjeka koji je pola životnog vijeka proveo iza rešetaka zbog uplitanja svojih kobasičastih prstiju u razne sumnjive poslove, maltretiranje i ucjenjivanje rivala, a umalo je i Snoopa došao glave. Bila su to mračna vremena: ubijen je najprije Tupac Shakur, pa i Notorious B.I.G., a ti zločini nikada nisu do kraja rasvijetljeni. Snoop je nakon još jednog albuma (“Tha Doggfather”’) napustio Death Row i godinama živio pod Knightovim prijetnjama, okružen s po nekoliko profesionalnih tjelohranitelja. Nikada više nije se uspio približiti kvaliteti albuma prvijenca, ali vremenom se odmaknuo od gangsta rapa i proširio stilski dijapazon, slijedeći trendove.


Istodobno, poradio je i na imidžu: što je najbolje, nije ga drastično mijenjao nego ga je počeo svjesno parodirati.... Nije propuštao nijednu priliku da se u medijima nađe u istoj rečenici s obračunima, marihuanom ili svodništvom, počeo se pojavljivati u filmovima i televizijskim serijama glumeći samog sebe ili likove sličnih karakternih osobina, čak je režirao i producirao dva pornića za Hustler.

O svojim prošlim i tekućim (polu)kriminalnim poslovima razglabao je nadugačko i trudio se zamagliti granicu između mitova i stvarnosti, a jedan od vrhunaca bilo je pojavljivanje na dodjeli MTV-jevih nagrada prije pet godina, kada je na crveni tepih stupio u punoj svodničkoj spremi i s dvije prostitutke na uzici...

Međutim, slika o njemu u medijima postupno se pomaknula i od opakog gangstera koji poziva na oružje i drogiranje pretvorio se u neku vrstu vrckastog nestaška kojemu se mnogo toga tolerira - iako mu od prošle godine teče uvjetna kazna za opetovano nošenje oružja i droge, to ga ne sprečava u svjetskim turnejama. Sada ćete ga vidjeti na naslovnici Rolling Stonea u kostimu Djeda Mraza ili u obiteljskom TV-realityju kako obnavlja bračne zavjete s prvom i jedinom suprugom Shante. Gotovo bi se reklo da je postao ugledni gospodin...

Iako je, nadživjevši “zlatnu” eru gangsta rapa, glazbeno smekšao i već nekoliko puta se upustio u sladunjavosti za curice i njihove mame, Snoop Dogg je i dalje MC s kredibilitetom, mada ljudi više padaju na njegovu kulerštinu nego na pjesme same.



No, čak i ako vam nije osobito stalo ni do jednog ni do drugog, ne sumnjajte da će koncert biti pravi spektakl, a ne samo urlanje kakve gorile preko jedva prepoznatljivih podloga. Snoop u pravilu nastupa s pravim instrumentima i majstorskim glazbenicima te pošteno odradi posao. Tako je i na aktualnoj europskoj turneji, u čijem se sklopu održava i zagrebački koncert, na kojoj ga prate momci i djevojka okupljeni pod nazivom Snoopadelics.  Respekt, dawg.


Ima pravo otkazati u zadnji čas

Snoopovi zahtijevi organizatoru nisu se pokazali osobito zahtjevnima u usporedbi s nekim drugima zvijezdama. Na popisu zahtijeva znanim pod nazivom “rider” najveća se pažnja pridaje sigurnosti i prema ugovoru reper zadržava pravo smjesta otkazati koncert ako postoji i najmanja sumnja da sve nije kao “po špagi”. Nema nikakvih neuobičajeno ekstravagantnih zahtjeva koji se tiču hrane i pića iza pozornice ili u zakupljenom katu hotela Antunović u kojem Snoop i društvo odsjedaju, ali stvar na kojoj apsolutno inzistira je Playstation... Djevojke koje će se željeti družiti sa Snoopom iza pozornice, ako će imati sreće da ih njegovi ljudi “proberu” između hrpe drugih, morat će prethodno potpisati dokument kojim se zvijezda osigurava od eventualnih kasnijih tužba za seksualno zlostavljanje. Ta je informacija izazvala ponešto osuda u hrvatskim medijima, no riječ je o razmjerno standardnoj mjeri koju, podučene vlastitim i tuđim iskustvima, prakticiraju mnoge zvijezde iz show businessa. Jer, nije nimalo neobično da mnogi koji se nađu u neposrednoj zvjezdanoj blizini, taj trenutak pokušaju zloporabiti kako bi uhvatili svoj djelić slave ili financijskih blagodati.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije