Program 71. Pulskog filmskog festivala došao je kraju, a publiku je u zadnjoj natjecateljskoj noći u Areni razgalila "Šalša", otočka zombi komedija u režiji Dražena Žarkovića. Redatelj poznat po laganim TV serijama kao što su "Bitange i princeze" i "Stipe u gostima" te dugometražnim djećjim filmovima "Zagonetni dječak" i "Moj dida je pao s Marsa" u ovom je posve neočekivanom filmu pokazao talent za nesmiljenu političku satiru, hrabriju od većine "ozbiljnih" filmova koje smo gledali na ovogodišnjem festivalu, a publika ga je za to nagradila glasnim smijehom i dugotrajnim pljeskom.
Radnja "Šalše" odvija se na fiktivnom otočiću Mala glava u središnjoj Dalmaciji, čijih se 250 stanovnika još nije prebacilo s kuna na eure, dane provode besposličareći i prezirući rijetke turiste, a centralna manifestacija je Fešta od poma, koju preuzima sve utjecajniji konzervativni pokret. Taj otočki pandan udruge "U ime obitelji", čije su ime i logotip izmijenjeni tek toliko da ne budu utuživi, bacio je oko i na lokalnu kasarnu JNA koju namjeravaju pretvoriti u sportsko-vjerski kamp za mlade.
Bježeći od besparice i besmisla na otok dolazi Vatroslav (odlični Momčilo Otašević), mladić koji je nenamjerno uzrokovao napad na svojeg gej prijatelja pa mu ispunjen grižnjom savjesti obećava pomoći u berbi rajčica koje na Maloj glavi uzgaja njegova baka. I prije nego što dođe na odredište, na otoku sreće dva lokalna nasilnika od kojih ga spašava mlada zubarica Irena (također izvrsna Ivana Gulin), koja će se polako premetnuti u objekt njegova romantičnog interesa, ali i pokazati kao čvrsta mlada žena koja se ne boji suprotstaviti lokalnim primitivcima, što će se pokazati izrazito važnim kada se jedan po jedan krenu pretvarati u zombije.
U borbi protiv nenadane pošasti veliku će ulogu igrati i baka koju s nevjerojatnom komičarskom strasti igra Snježana Sinovčić Šiškov, splitska kazališna i filmska glumica koju su za ovu ulogu postarali i sakrili iza gigantskih "pepeljarki". Ova ugodna i skromna majstorica glume, koju smo navikli gledati u ulogama stamenih dalmatinskih matera, ovdje nam je pokazala sasvim novo, pomaknuto lice koje se nametnulo kao jedan od najboljih elemenata filma. Velike pohvale zaslužila je i srpska glumica Milica Janevski u urnebesnoj ulozi žestoke trudnice, kao i njezin filmski suprug Ljubiša Savanović, dok su u ulogama mršavog i debelog policajca upečatljivi Slavko Sobin i Damir Markovina.
Sve su to sjajne vijesti, jer ulazeći na projekciju "Šalše" u Arenu nitko nije očekivao mnogo. Sama radnja filma djelovala je banalno i već viđeno, a nedavno objavljeni trailer pomalo bezvezno. Međutim, već prvi kadrovi smješteni u vrijeme Titove Jugoslavije, pa prelaz na moderno doba u kojem upoznajemo Vatroslava kao dostavljača brze hrane u krznenom kostimu zeca na 40 stupnjeva Celzijevih, pokazali su nam da bi se tu i moglo nešto dogoditi. Kako je film odmicao sve nas je više kupovao, dok se na koncu nismo pretvorili u njegove iskrene navijače.
Vjerojatno imajući na umu usporedbe sa "Posljednjim Srbinom u Hrvatskoj" Predraga Ličine, Žarković ga je u svojem filmu izravno citirao, pretvarajući potencijalno rivalstvo u kolegijalnu posvetu. I zaista, paralela među njima je mnogo, od političkog subteksta u kojem se ljudi pretvaraju u zombije po nacionalnom ili nacionalističkom ključu, do žanrovskih scena obračuna sa živim mrtvacima i činjenice da su za sve krivi ljudi iz nekih drugih vremena i prostora. U svojoj izvedbi "Šalša" je mnogo neurednija od onoga što je napravio Ličina, ali u svojem je duhu razigranija i iskrenija pa je na koncu i mnogo smješnija. Daleko je ovo od velikog arta, ali je film koji se treba gledati!