Prije godinu dana publika i kritika bili su oduševljeni opernim gala-koncertom koji su u Zagrebu održali Orkestar Münchenskog radija i Zbor Bavarskog radija pod dirigentskim vodstvom Ivana Repušića na kojem je najveće emocije izazvao dodatak: Gundulićeva i Gotovčeva “Himna slobodi”, ponovljena dan kasnije i u Münchenu. Ta lijepa gesta njemačkih ansambala bila je, međutim, tek najava velikog i osobito važnog projekta: koncertne izvedbe Gotovčeve opere “Ero s onoga svijeta” u Münchenu u izvedbi njemačko-hrvatskih umjetničkih snaga.
Govoreći o tome na press-konferenciji u Lisinskom, maestro Repušić skromno je otklanjao svoje zasluge ističući silno zalaganje i oduševljenje svih sudionika u izvedbi koja nam je sada i u Zagrebu predstavljena kao dvostruki CD njemačke diskografske kuće CPO.
Uloga Ivana Repušića
No tenor Tomislav Mužek, koji je trijumfirao u glavnoj ulozi Miće, požurio je naglasiti presudnu ulogu maestra Repušića kao nevjerojatno nadahnjujućeg i nadahnutog motivatora.
Dvostruki CD opremljen je opsežnom knjižicom koja donosi kompletan Begovićev libreto opere na hrvatskom, njemačkom i engleskom. Uz Orkestar Münchenskog radija, kojem je maestro Repušić šef-dirigent, izvođači su Zbor HRT-a te sjajna reprezentacija hrvatskih pjevača: Tomislav Mužek, Valentina Fijačko Kobić, Jelena Kordić, Ljubomir Puškarić i Ivica Čikeš, sa sopranisticom Suzanom Češnjaj u ulozi čobančeta.
– Kada bismo se poslužili rječnikom astronoma, onda bismo mogli reći da se ovdje radi o posebnoj zvjezdanoj konstelaciji. No to nije bio splet okolnosti, već izvrsno osmišljeni i provedeni projekti koji nikako nisu puki slučaj – rekao je Davor Merkaš, urednik u Muzičkom informativnom centru KDVL-a, pohvalivši potporu Ministarstva kulture RH i zagrebačkog Gradskog ureda za kulturu.
Diskografsko izdanje u najvećoj je mjeri živa snimka münchenske koncertne izvedbe što joj, prema riječima Repušića, daje posebnu energiju kakva se ne može postići u studiju. A kao i u slučaju već nekoliko ranijih izdanja antologijskih djela hrvatskih skladatelja, i ovim je hrvatsku kulturu još jednom zadužio umjetnički direktor CPO-a Burkhard Schmilgun, ustrajan u misiji ukazivanja Europi i svijetu na prekrasnu glazbu koja nastaje i u zemljama koje su inače na rubu pozornosti.
No gosti iz Njemačke i maestro Repušić nisu u Zagreb došli hvaliti se već ostvarenim projektom, nego izvesti i novi. Nakon što su to već učinili u svom ciklusu sakralne glazbe u münchenskoj Herz-Jesu-Kirche, sjajan Orkestar Münchenskog radija i fantastičan Zbor Bavarskog radija došli su, ponovo zahvaljujući ciklusu Lisinski subotom, i u Zagrebu izvesti Hrvatski glagoljaški rekvijem Igora Kuljerića u kojem su kao solisti nastupili Kristina Kolar, Annika Schlicht, Eric Laporte i Ljubomir Puškarić.
Uz to antologijsko djelo hrvatske glazbene baštine 20. stoljeća, koje bi također trebalo biti ovjekovječeno kao diskografsko izdanje CPO-a, drugi dio programa bio je određen političkim kontekstom predsjedanja RH Vijećem Europske unije te kulturnim kontekstom Beethovenove godine. Zato je uz Uvertiru Leonora br. 3 izvedena i Beethovenova Zborska fantazija u c-molu za klavir, soliste i zbor. U tom glazbenom slavlju već spomenutim vokalnim solistima pridružili su se i Marija Kuhar Šoša te hrvatska i međunarodna pijanistička zvijezda Martina Filjak. Kao dodatak u spomen na nedavno preminulog maestra Vladimira Kranjčevića dirljivo je odjeknula Mozartova Lacrimosa.
Upozorenje za kraj
Na kraju, ne zato da bismo kvarili slavlje i opravdani osjećaj nacionalnog ponosa, nego baš zato da bismo ovakve trenutke imali i u budućnosti, moramo upozoriti: u tekstu spomenuti Muzički informativni centar prepušten je u posljednje vrijeme životarenju bez kune potpore svojoj osnovnoj djelatnosti iz koje proizlaze i ovakvi projekti: izdavanju notnih izdanja i digitaliziranoj dokumentacijskoj bazi hrvatske glazbe.