Ostat će zauvijek živjeti u srcima mnogih, u liku Lastana, Durice, Nježnoga, Genija koji je dobrohotno dijelio savjete školarcima uz čarobnu formulu – sve što hoću, mogu. Urednici, prijatelji i suradnici jučer su se oprostili od svestranoga pisca, karikaturista, dizajnera i strip-crtača Ivice Bednjanca (1934. – 2011.). U zagrebačkoj Školskoj knjizi čule su se samo riječi hvale o njihovu kućnom autoru koji je ušao u izdavaštvo preko Modre laste 1967. godine, nastavio sa Smibom i likom Durice, koja je propagirala ljubav i prijateljstvo. S tim je likovima doživio izuzetnu popularnost koja je trajala sve do njegove smrti.
– Donosio je svjetlo mnogim generacijama, a vjerojatno će i nove generacije na isti način doživjeti njegove likove – rekao je Ante Žužul, predsjednik uprave Školske knjige. Željka Vukelja Horvat, urednica Modre laste, prisjetila se 25-godišnje suradnje s Ivicom Bednjancem, kazavši kako svakodnevno stižu samo pohvale i da nikad ni od koga nije čula neku kritiku na račun Lastana ili njegova autora. Podsjetila je da je Bednjanec pisao i kajkavske pjesme, bavio se sportom. Oproštajne riječi uputila je i urednica Smiba Snježana Marić, koja je podsjetila da je upravo Durica 2003. godine iz stripa prerasla u knjigu u izdanju Školske knjige. Strip-autor Darko Macan primijetio je da kod Ivice Bednjanca samo negativci nose kravate, a da će vječno živjeti njegovi dobroćudni likovi koji će kod mlade publike i školaraca stjecati nove čitatelje i u budućnosti.
– Bio je poučan, a da to nije bilo napadno – rekao je Macan o stripovima koji su u isti mah bili zanimljivi, poučni i uvjerljivi, uvijek s likovima u prvom planu. Tužno je koliko je zanemaren, primjerice u kritičkim pregledima strip-stvaralaštva. Na njega se gleda kao na neku paralelnu pojavu. A on je bio kompletan autor, crtač i pisac u jednoj osobi. Ako računamo da je trideset i više godina bio u Modroj lasti, računajući nakladu – mislim da ga je čitalo više od milijun djece – rekao je Macan.
Sanja Pribić iz ULUPUH-a podsjetila je na Bednjančev doprinos primijenjenoj umjetnosti i dizajnu, kreiranju fontova, plakata, imena tvrtki i vizualnoga identiteta (PIK) ili sajamskih nastupa.