Premijera u Kerempuhu

Kazališna hrabrost nije objesiti Olivera Frljića

Foto: Arhiva Kerempuh
20.11.2017.
u 10:37

Teatar je to u kojem gledatelj tek žali glumce što se zlopate na sceni, onaj koji ni plakatom ili knjžicom predstave nije orginalan i dosjetljiv, već ženskom pozadinom samo priziva u misli stari album Bijelog dugmeta

Što je danas hrabrost, a što provokacija u teatru? Predstava “Audicija” u Satiričkom kazalištu Kerempuh, redatelja mađarskog porijekla Andrasa Urbana, regionalne zvijezda koja često radi u Hrvatskoj (primjerice "Životinjska farma"  u HNK Rijeka ili "Drakula" u ZKM-u) , na ta pitanja ne daje odgovore. Nudi tek naporni koncept hrabrosti o jadnim ljudima iz jedne zemlje s još jadnijim susjedstvom, predstavu u kojoj glumci na trenutke pričaju viceve, ili se sprdaju s redateljem, sobom, ravnateljem kazališta...

Zamišljeno je kao satira, istina koja se baca publici u lice, ali jednostavno ne funkcionira. Znamo sve, rečenice koje smo čuli već smo vidjeli “odjevene” u bolje ideje od onih da desetero glumaca pjeva “Bože čuvaj Hrvatsku...” i završava s “Odoh ja u Njemačku”, dok im nad glavama visi obješeni Oliver Frljić.

Nije stoga čudno da se na jednu od zadnjih replika u predstavi, kada glumice pitaju: “Jeste li svi vi idioti” iz publike čulo nekoliko glasnih: “Da!”. Teatar je to u kojem gledatelj tek žali glumce što se zlopate na sceni, onaj koji ni plakatom ili knjžicom predstave nije orginalan i dosjetljiv, već ženskom pozadinom samo priziva u misli stari album Bijelog dugmeta.

Polazište za “Audiciju” tekst je ruskog dramatičara Aleksandra Galina, ali to vidimo tek u naznaci prve scene. Sve nakon toga autorski je projekt, u zadnje vrijeme aktualno pokriće za manjak ideje što zapravo radiš i što nudiš publici, a očito funkcionira i kao pokriće kada su i svjetla na sceni postavljena tako da zamračiš glumačku emociju dok uvijek iznova vrte Hrvate i Srbe, ostati ili otići iz zemlje, tko su izdajice, oni koji odlaze ili oni koji ostaju... sve u povišenim tonovima deračine, uz prigodne songove.

Komentara 1

NV
NV
20:57 20.11.2017.

Najveći umjetnik moderne hrvatske.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije