ZAGREB - Koncertom Big banda HRT-a završila je u subotu trodnevna Proljetna revija jazza u Maloj dvorani KD Vatroslava Lisinskog. Bio je to koncert promjene koji je donio novo orkestralno promišljanje koje slijedi moderniji europski džez i donosi zahtjevnu orkestraciju, predstavljajući tako novost i za publiku i za članove toga izvrsnog orkestra. Takav pristup nametnuo je skladatelj, aranžer i gost dirigent Antun Tomislav Šaban, čije su skladbe prevladavale programom Big banda (većina ih je prvi put izvedena u Hrvatskoj).
Kako je sam kazao, Šaban je hrvatskoj publici poznat kao umjetnički direktor posljednjih četriju festivala džeza koje je organizirao Jazz klub Zagreb pri Hrvatskom društvu skladatelja, pa se sada želio predstaviti i kao skladatelj. Publika navikla na desetljećima njegovan prepoznatljiv zvuk Big banda HRT-a dobro je prihvatila Šabanove skladbe, no ipak najsrdačniji se pljesak čuo nakon onih skladbi koje su dopustile da se orkestar rasvira te da solisti do kraja razviju svoje dionice, primjerice u "Blues for Thad", "Prevlaka" i "No Name Feature", kao i u skladbi Thada Jonesa "Three and One". Ističemo i izvrsnu solo dionicu gosta Big banda gitrista Marija Igreca u skladbi "Simfunk" te u skladbi "Prevlaka" zajedno s ritam sekcijom sastava "Cubismo".
Prethodne večeri Proljetne revije jazza održana je tradicionalna smotra Nove nade jazza Marjan Marjanović, koja je ove godine iznenadila visokom razinom izvedbi. Nastupile su pjevačice Jadranka Krajina, Anamarija Ocvirk i Ivana Vukov te gipsy jazz gitaristički trio Brune Crnečkog i blues duet AP LP Low Voltage.
Potom je nastupio poznati funk sastav "Bastardz", ovaj put u svojoj džez-varijanti. Izvodeći svoje hitove "Vodi me u disco", "Muzika ljubavi", "Groove Resistance" i druge sa znatno više džeza a ipak u prepoznatljivoj maniri, "Bastardzi" su čak i u dvorani "Lisinski" ostvarili gotovo klupsku atmosferu. U tome su im uvelike pomogli njihovi gosti, američki saksofonist Ghasem Batamuntu te poznati trubač i krilničar Ladislav Fidri. (mdk)