U fotelju ravnatelja Opere HNK Split početkom siječnja zasjeo je magistar glazbene umjetnosti Neno Munitić. U priopćenju upućenom javnosti stoji među ostalim da je diplomirao gitaru na Visokoj školi za glazbenu umjetnost "Ino Mirković" u klasi prof. Gorana Listeša u Lovranu, gdje je kasnije bio prodekan i dekan. Munitić je utemeljitelj i organizator važnih gitarističkih natjecanja poput "Male žice Dalmacije" u Splitu i "Ivan Padovec" u Lovranu.
Kao plod izvrsnog pedagoškog rada, njegovi učenici osvojili su više od stotinu nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima. Sklada klasičnu i popularnu glazbu, a za svoj rad primio je brojna priznanja. U HNK Split, Munitić je zamijenio dosadašnju v.d. ravnateljicu Opere Sunčanu Tušek, članicu orkestra koja je nakon neopozive ostavke Ivane Srbljan pristala bezrezervno pomoći intendantu kao jedna od troje najbližih mu suradnika.
Kako ste došli na mjesto šefa Opere HNK Split?
Na poziv intendanta Vicka Bilandžića, jer za to nije potreban natječaj. Intendant bira svoje suradnike. Budući da je, kako sam čuo, bilo puno imena u opticaju za tu funkciju, jako me iznenadio poziv. Velika mi je ovo čast, ali i ogromna odgovornost te nadasve izazov. Siguran sam da intendant nije pogriješio jer teatru zaista mogu puno dati. Polaskan sam izborom za ravnatelja Opere, a projektima koje ću gurati podići ću razinu njezine kvalitete.
Mnogi su u Splitu iznenađeni vašim izborom, međutim naglašavate izniman background.
Moja je obitelj više od stotinu godina u glazbi, svi su umjetnički nadareni. Doma se uvijek pjevalo i plesalo, imali smo brojne instrumente. U kazalištu sam od malih nogu. Djed Ante bio je prvi tenor u teatru i prvi zborovođa u Omišu i Dugom. Teta Gertruda Beba Munitić operna je pjevačica čiji je koloraturni sopran poznat diljem svijeta, a druga teta balerina Herci Munitić pohađala je školu glasovite Ane Roje i ostvarila impresivnu karijeru u Americi. Moj otac Ante svirao je trubu u kazalištu, skladao je i bio član splitskog benda "Aspalathos Brass", a mama Lela svirala je klavir.
Budući da ste na funkciju došli početkom kalendarske godine, naslijedili ste repertoar i za ovu sezonu nemate baš previše manevra za promjene. Što ćemo gledati i slušati do ljeta?
Opera HNK Split izvest će dvije premijerne predstave, "Ljubavni napitak" i "Nikola Šubić Zrinski" te reprizne naslove "Pagliacci", "Čarobna frula", "Capuleti i Montecchi" i mjuzikl "Bambina". Planiram napraviti, naravno ovisno o mogućnostima, svojevrsnu nadopunu zacrtanog koncertnog programa.
Na čemu će biti forte, kakav je vaš program razvoja Opere u Splitu?
Naglasak ću staviti na poticanje izvrsnosti i podizanje kvalitete izvođenja u čemu sam se dokazao na brojnim projektima. Zalagat ću se poglavito za davanje prilika mladim umjetnicima da nastupaju i da se promoviraju. Planiram brojne zanimljive projekte koje ću ostvariti uz pomoć fondova Europske unije, želim ostvariti suradnju s inozemnim kazališnim kućama kako bismo u vidu razmjene obogatili produkciju i podigli kvalitetu umjetničkog programa. Želja mi je u sljedećoj godini postaviti Tijardovićevu "Kraljicu lopte".
Ta je opereta izvedena u režiji Jelene Bosančić prije sedam, osam godina na Poljudu?
Da, ali nije postavljena i izvedena u kazalištu.
HNK Split nema nijednog nacionalnog prvaka, a nema zaposlenog ni dirigenta ni zborovođu. Kakvo je stanje u orkestru?
Imamo četvero solista. Jedan od prvih poteza bit će raspisivanje natječaja za vođu orkestra odnosno dirigenta i natječaja za zborovođu. Slijedi upoznavanje s članovima orkestra i zbora koji su, svi to naglašavaju, izvrsni.
U splitskom teatru međuljudski odnosi nisu na zavidnoj razini, upali ste u "kašetu brokava". Kako se mislite nositi s tim problemima?
HNK Split posluje bolje nego ikada, financijski odlično stoji i nikada nije bilo toliko gledatelja. Ja dolazim u kazalište donijeti mir! Gdje god sam do sada radio uvijek sam dolazio u kriznim situacijama. I sve je završavalo s mirom, bez ikakvih problema. Bio sam prodekan i dekan na Visokoj školi za glazbenu umjetnost "Ino Mirković" u Lovranu, bio sam čak u dva navrata i v.d. ravnatelj Osnovne glazbene škole "Lovro pl. Matačić" u Omišu". Kad god je zagustilo zvali su mene i sve je riješeno mirnim putem. Ne želim nikakve sukobe i neću ih dopustiti. Želim da se svi fokusiraju na rezultat, na što kvalitetnije izvedbe. Dobar sam organizator i vizionar.
Niste ni zasjeli u fotelju, a već su počela podmetanja da nemate kazališno iskustvo?
Što se tiče kazališnog iskustva, 1986. sam nastupio prvi put na daskama teatra u Splitu kao jedan od solista u dječjem mjuziklu "Frane Štrapalo" uz Severinu, Tonča Kesića i Sašu Ljubičića. Na poziv tadašnjeg intendanta Rade Perkovića 1994. sudjelovao sam u projektu "Drinske elegije" s istaknutim glumicama Arijanom Čulinom i Nives Ivanković. Potom sam dobio novi poziv da u režiji Jakše Zlodre napišem scensku glazbu za "Dujkin dvor" iz "Libra Marka Uvodića Splićanina" koja se uspješno izvodila na Splitskom ljetu pet godina. Glavne su uloge utjelovili Arijana Čulina i Frane Perišin, a uvodne kadrove moja malenkost s danas renomiranom glumicom Ecijom Ojdanić. Od 2016. aktivno surađujem s Gradskim kazalištem "Mali princ" iz Omiša, gdje radim sve što treba i to ću i nastaviti.