PREMIJERA "La Gioconda" Amilcarea Ponchiellija u riječkom HNK

"La Gioconda" u riječkom HNK: Velika predstava za veliki rođendan

kul_velika.jpg
import
13.02.2006.
u 17:46

U pravu je dirigentica Nada Matošević kada govori da je to "opera koja se gleda najmanje dva puta"  pri čemu, kao i svaki glazbenik koji ozbiljno prilazi svojemu poslu, prije svega misli na zahtjevnost i slojevitost djela.

A to se dodatno, puno izravnije i konkretno odnosi na ponovni odlazak u kazalište nakon uspjeha preksinoćnje premijere opere "La Gioconda" Amilcarea Ponchiellija u riječkom HNK Ivana pl. Zajca. Predstavu su potpisali i redatelj Ozren Prohić, scenograf Dalibor Laginja s oblikovanjem svjetla Zorana Mihanovića, kostimografiknja Irena Sušac i koreografkinja Snježana Abramović.

Pozivnica za posjet
Premijera je u svim parametrima velike operne predstave dostojna pozivnica za ponovni posjet, osobito stoga što cijela jedna generacija ili više njih "La Giocondu" ne poznaje iz produkcija uživo. U mogućnosti da "La Gioconda" sa snimki postane tek "vlasništvo" nebrojenih ljubitelja opere, Rijeka ima odgovor i više razloga za njezino predstavljanje.

Prije svih je rođendan kazališne zgrade koja je prije 120 godina otvorena upravo produkcijama "La Gioconde" i Verdijeve "Aide". Konkretan razlog je potencijal cijelog ansambla koji se može uhvatiti ukoštac s velikim zadatkom ili pak uhvatiti usporednice venecijanskog karnevala u operi i sadašnjeg u Rijeci, preispitati životnost jedne operne priče gdje je blještavilo karnevalskih maski tek znano pokrivalo za opake i strasne međuljudske odnose.

Bez obzira na sve
Svim tim zahtjevima, bez obzira na moguće zamjerke u provedbi, odgovara riječka "La Gioconda", predstava koja je zaslužila da se gleda dvaput.


Nositelji glavnih uloga bujna izraza

Scenografija asketski svedena na bitno koje zaziva i mjesto Veneciju i posebnost trenutka u kontrapunktu s raskošnim kostimima i lomljivom bjelininom na poznati "ples satova", mjesto su redateljske priče koja u svojim tek naoko jednostavnim potezima u suprotnosti osobne drame i "karnevalskih" promatrača ostavlja mjesta osobnom razumijevanju. Sa stilom i ukusom cjelinu su upotpunili razgovijetan orkestar i dicipliniran zbor. Ponajpirije i nositelji glavnih uloga: bujna izraza i nadasve izdržljiva Gabriela Georgieva kao Gioconda spremna na žrtvu zbog slijepe i bogobojazne majke, uvjerljive Nede Martić, uz jasno izraženog predatora Barnabu Marzija Giossija. Uvjerljivi su i drugi protagonisti: Giocondina lijepa i plemenita supranica Laura Kristine Kolar uz njezina muža Alvisa Ivice Čikeša ili lomljivi Enzo Ernesta Grisalesa, taj nevini, "mračni predmet" ženskih želja.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije