Legenda, ikona i jedan od najzanimljivijih glazbenika današnjice. Sve je to Leo Brouwer, kubanski gitarist, skladatelj, aranžer i dirigent. Našoj je publici i te kako dobro poznat preko briljantnih skladbi za gitaru koje su neizostavni dio repertoara i domaćih i gostujućih virtuoza, a ovih dana Leo Brouwer je napokon prvi put i osobno došao u Hrvatsku zahvaljujući Edinu Karamazovu.
Ne svira već 30 godina
– Edin voli moju glazbu, ja njegovo sviranje, a prije nekoliko smo se godina i sprijateljili u Italiji – rekao nam je jučer ovaj izuzetan glazbenik nakon probe u Lisinskom, gdje će u petak navečer nastupiti kao dirigent i uistinu zvjezdani gost Zvjezdanog ciklusa Zagrebačke filharmonije. Zbog ozljede ruke sam Brouwer, na žalost, već gotovo trideset godina ne svira gitaru. Kada je kao dječak ostao siroče, to je glazbalo pronašao kad i svog oca, gitarista amatera. Novac za prvu vlastitu gitaru skupio je radeći šest mjeseci kao drvosječa. Bilo mu je 11 godina, a nadnica je bila dolar-dva tjedno. Nakon takvog iskustva sasvim je razumljivo da je Brouwer kao mladić prigrlio kubansku revoluciju i socijalizam, postavši ubrzo i jedan od najvećih kulturnih ambasadora svoje zemlje.
Otac kubanske gitare
Istodobno on je kozmopolit i erudit koji suvereno spaja ne samo različite glazbene stilove nego i sve umjetnosti. Gitaru je, kaže, naučio držati gledajući lutnjiste na slikama flamanskih majstora, poučavanje mladih skladatelja uvijek počinje slikarskim kompozicijama Paula Kleea, a dok govori o vlastitoj glazbi i komponiranju prvi mu je na usnama španjolski filozof Jose Ortega y Gasset. Na koncertu u petak Karamazov će svirati Brouwerove aranžmane i obrade skladbi Albeniza i Beatlesa, a sam skladatelj ravnat će izvedbama orkestralnih skladbi, antologijske Canción de gesta i novije Las ciudades invisibles, nadahnute djelom Itala Calvina. Dobro raspoloženje i karizma Lea Brouwera – kubanskog oca gitare, obećavaju u petak u Lisinskom večer za pamćenje.