Zaslužene desetominutne ovacije ispratile su sinoćnu riječku premijeru
Puccinijeve Madame Butterfly u HNK Ivana pl. Zajca, operu o kojoj svi
sve znaju - ili iz sjećanja na kakve dobre produkcije, ili sa snimki.
Ona je u novoj inačici iste, a ipak promijenjene autorske, i dakako
pjevačke ekipe iz svojedobne zagrebačke produkcije posudila najbolje
(scenograf Ivo Knezović, kostimografkinja Barbara Bourek) i nadogradila
angažiranjem novih snaga. I tako je riječki HNK nakon Papandopulove
Sunčanice, dobio još jednu respektabilnu predstavu.
Ovaj put nježno iz općeopernog repertoara, koji bi trebao ići kao po
pokretnoj traci i po kojemu se obično mjere operne kuće.
Holywoodski sentimentalna, ali i okrutna priča o japanskoj
petnaestogodišnjakinji Cio Cio San, Madame Butterfly - leptirici s
“kodeksom časti“ u međuljudskim odnosima, koja ne može povjerovati u
lakopoteznu nevjeru svoga muža Pinkertona, časnika s američkoga broda
koji joj je tek tako ostavio dijete, pa se ona obredno ubija unatoč
atraktivnoj novoj udadbenoj ponudi - i danas je očito aktualna.
U domaćim prilikama već s pravom sumnjičavi prema gostima “ne zna se
čemu“, za naslovnu je ulogu angažirana kineska sopranistica Hui He,
koja se svojom osobitom muzikalnošću i snagom unutarnje ekspresije kao
vodeći lik uklopila u predstavu predvođenu njegovanim orkestrom riječke
Opere, ovaj put pod bujnim i pažljivim vodstvom Ivana Repušića.
Redateljica Dora Ruždjak-Podolski se usredotočila na “odnos
promjenjivih snaga“ u malim ljudskim odnosima i sukob civilizacija na
mikro, osobnom planu.
I u tome je, s mnogim s mjerom sentimentalno obojenim scenama, u
trenutku najbolje dobila i od odličnog Davora Lešića kao napuhanog
Pinkertona, mudre služavke Suzuki Kristine Kolar, impresivno
sumnjičavog konzula Sharplessa Kirila Manolova ili od prekarikiranog
smutljivca i provodadžije Stjepana Franetovića... Riječka Butterfly na
kraju ukazuje na ozbiljnost namjere, kriterij i razinu izvedbe poznatih
djela, a da ne boli glava.
OPERA Premijera Puccinijeve Madame Butterfly u riječkom HNK