Doživi. Probaj. Zavedi. Dodirni. Izazovna, suptilna, intrigantna i vrlo seksi – izložba Tiflološkog muzeja "The best place for a blind date/Najbolje mjesto za spoj na slijepo", koja se otvara 20. prosinca u 19 sati, a možete ju posjetiti do 31. siječnja, (za)vodi u avanturu otkrivanja sveopće virtualnosti u svim segmentima života.
“Naziv "blind date" donekle je samo paradigma, budući da zbog virtualnosti veliki dio toga doista doživljavamo "na slijepo". Želja nam je odvesti vas na osjetilno putovanje, koncepcijski podijeljeno u dva dijela, međusobno neovisna, ali povezana. A što vas sve točno čeka na tome putovanju, koji predmeti, mirisi i zvukovi, nećemo još za sada otkriti,” kažu autori izložbe Morana Vouk i Igor Maroević, kustosi Tiflološkog muzeja.
Jedan dio izložbe zamišljen je kao svojevrsna proširena Tamna soba gdje će posjetitelji moći na različite načine p(r)obuditi svoja osjetila. Tamna soba inače je dio stalnog postava Tiflološkog muzeja i svrha joj je dočarati stanje nevida, odnosno situaciju bez mogućnosti primanja vizualnih informacija. Ujedno je i multisenzorička soba s obzirom da posjetitelj može/mora osvijestiti sva preostala osjetila (dodir, sluh, okus i njuh). Za olfaktivnu senzaciju izložbe pobrinut će se Borut Mihalić, mirisni guru, a producent izložbe je Borna Subota, EXE produkcija.
Tijekom izložbe posjetitelji će se u mraku kretati po prostoriji s intrigantnim predmetima, mirisima, zvukovima i teksturama s kojima se i inače svakodnevno susreće, no, s obzirom da ih ne vide, ova svakodnevica postaje potpuno novo, moglo bi se reći, senzacionalno iskustvo.
U drugom dijelu izložbe moći će se pogledati dokumentarni film „Ljubav nije slijepa“ redateljice Višnje Biti, nastao 2004. u produkciji Hrvatskog filmskog saveza, ali i "poigrati" s očekivanjima, predrasudama ili sudbinom. U njemu će također biti ostvarena i virtualna veza s Muzejem prekinutih veza, a fizička/taktilna poveznica između dva muzeja nalazit će se i u Muzeju prekinutih veza.
Tiflološki muzej sadrži građu vezanu, uglavnom, uz osobe oštećena vida, a kroz stalni postav i nove izložbe nije im cilj simulirati sljepoću onome koji vidi, već prikazati mogućnosti i ograničenja vida.