ZAGREB - Krš je, ma koliko to u prvi mah čudno zvučalo, najveće blago Hrvatske. Podzemlje hrvatskog krša strateški je bunar čiste pitke vode. Najveće naše luke i marine su na kršu, tu su velika šumska gospodarstva, nacionalni parkovi, ali i kulturno-povijesni spomenici pod zaštitom UNESCO-a od Dubrovnika i Dioklecijanove palače do trogirske jezgre. Velebit i Mljet, Plitvička jezera i podzemlje Rakovice, Zrmanja, Krka, Cetina, Biokovo, Velika i Mala Kapela i Dinara najvredniji su hrvatski resursi po kojima je Hrvatska prepoznatljiva u svijetu.
Da je krš hrvatski adut, spoznala je Lidija Gašparović i za Hrvatsku televiziju osmislila niz popularnoznanstvenih dokumentaraca "Blago krša". U brojnu ekipu koja će pokušati ponuditi svjetsku kvalitetu tona i slike uvršteni su i speleolozi, alpinisti, ronioci, piloti. Hrvatska baština snimat će se iz aviona, helikoptera, ali i balona.
Režiser je Branko Ištvančić koji se već potvrdio brojnim nagrađivanim dokumentarcima. Skupi projekt neće poput ekipe BBC-a na Plitvice dovesti medvjede iz Poljske, nego će umjetnički obraditi autentične snimke hrvatske flore i faune, nadzemlja i podzemlja.
Znanstveni mentor je prof. dr. Esad Prohić, a ekipu je na probnim snimanjima kroz vrleti vodio dr. Srećko Božičević, zaljubljenik u prirodu. Direktor fotografije je iskusni Darko Halapija, inače i speleolog i ronilac, a ekipa uz dvanaest dokumentaraca želi objaviti i knjigu o hrvatskom kršu, te fotomonografiju za koju je zadužen majstor Ivo Pervan. Na posebnu kasetu snimit će se i autentični zvukovi krša.
Serija "Blago krša", koja ne želi biti tek turistička razglednica, posebno će surađivati sa speleološkom ekspedicijom Tihomira Kovačevića koja trenutno istražuje atraktivno podzemlje Rakovice. Dio emisija snimat će i s novog broda "Palagruža" Hrvatskoga hidrografskog instituta. Hrvatski stručnjak za istraživanja iz svemira Marinko Oluić također je dio ekipe koja će već najesen emitirirati pilot-film "Put kroz raj" kako bi maksimalno senzibilizirala javnost. Jer sada je već jasno: krš je hrvatska prošlost, ali i budućnost.