U središtu Zagreba, barem što se svjetski poznatih filmaša tiče, ovoga je vikenda bilo prilično živo. Dok je u nekadašnjem kinu Mosor na radionici „Oblikovanje filmskog zvuka“ svoja iskustva sa zainteresiranima dijelio američki dobitnik Oscara („Bourneov ultimatum“) Kirk Francis, u Dalmatinskoj je ulici njemački redatelj Uwe Boll, u suprodukciji svoje produkcijske kuće Boll AG i Jadran filma, snimao spektakularni prizor svog novog filma teškog oko osam milijuna eura.
Riječ je o biografsko-sportskoj drami „Schmeling“ čiji je glavni lik njemački boksač Max Schmeling, svjetski prvak u teškoj kategoriji između 1930. i 1932. g., najpoznatiji po dvama okršajima s crnoputim Amerikancem Joeom Louisom u kojima ga je nacistička propaganda predstavljala kao prototip arijevskog natčovjeka. Godine 1936. Schmeling je pobijedio Louisa, no u uzvratnom meču 1938. izgubio je borbu.
Iako je surađivao s njemačkom vladom, Schmeling nikada nije podupirao nacizam. Prave je osjećaje iskazao kriomice spasivši dvoje židovske djece, što se u Bollovu filmu zbiva tijekom zloglasne Kristalne noći koja je ovoga vikenda rekreirana u Dalmatinskoj ulici.
Iza kontroverznog, ali sposobnog i radišnog 44-godišnjaka Bolla petnaestak je filmova kojima je uspio steći glas jednog od “najgorih redatelja 21. stoljeća” i kojima je dosad tri puta bio nominiran za Zlatne maline koje se od 1981. dodjeljuju za najlošija filmska postignuća godine. Ove je godine Boll napokon i potvrdio poneku nominaciju – za najgoreg redatelja te za najgore postignuće karijere. „Schmelinga“ Boll u Hrvatskoj snima od konca svibnja i tu će ostati do kraja ovog mjeseca.
Kako se moglo vidjeti, brzina rada jedna mu je od glavnih redateljskih karakteristika – na dan znade snimiti i po sedamdesetak kadrova, što je nekoliko puta više od uobičajenog. A hoće li rezultati tog tempa težiti prema još jednoj Malini ili prema kakvoj uglednijoj nagradi, vidjet će se uskoro.