Skulptura T&TO, Titova tijela s likom Jovanke dočekala je posjetitelje Laube koji su na Praznik rada došli vidjeti što je deset mjeseci stvarao kipar Ivan Fijolić.
Stradali spomenici
A napravio je ciklus NEO N.O.B. posvećen spomeničkoj baštini, i to onoj koja se u posljednjih 20 godina nemilice uništavala – gotovo tri tisuće kipova posvećenih antifašističkoj borbi na neki je način stradalo, dakle uništili smo dio vlastite kulture i naslijeđa. Među njima je i Augustinčićev Tito u Kumrovcu kojem su nakon eksplozije otkinuli glavu 2004., a upravo na njega se Fijolić referirao skulpturom T&TO. I u ostalim se radovima poziva na već postojeće skulpture; jedina koja nije nastala od poliestera nego je izlivena u bronci na postolju od granita i hrastova drveta u crveno je obojena Booha. Referirao se na egipatskog skarabeja kao simbol života. Buhu koja voli piti krv doživljava simbolom današnjeg sustava. Iako radovi isprva prizivaju prošla vremena, poruka koju Fijolić šalje sasvim je suvremena.
– Izložbu sam koncipirao globalno, a ne lokalno, kako bi je čitali i Australci, Japanci, Južnoamerikanci...
Tko se na nama bogati?
Promišljanje o tome tko se želi obogatiti na naš račun i zašto nam je tako kako jest. Dakle, svi zajedno prema nekim novim istinama. Po uzoru na Kožarića i izvrnuti renault 4, Fijolić je isto učinio s yugom 45 – najboljim jugoslavenskim izvoznim i najgorim američkim uvoznim proizvodom. Skulpturom Tri kralja predstavio je S. Stallonea i A. Shwarzeneggera kao simbole macho muškaraca koji, da bi takvima bili, moraju uzimati testosteron pa se postavlja pitanje što su zapravo.
Skulptura Baby boom golemi je bebač, simbol novih generacija, koji umjesto bombe (referira se na “Bombaša” E. Bohutinskog) baca figu kao izraz bunta, odbijanje da se ravnamo prema tuđim ambicijama.
prelose.