U subotu Udruga Prosoli – Sveta glazba priredila je koncert u okviru XV. međunarodnog festivala rane glazbe Noć glazbe u Zagrebu čiji je umjetnički ravnatelj gospodin Alojzije Prosoli. Moto koncerata Canite et psalite (Pjevajte i svirajte) „na slavu Božju“ upućuje na odabir vrijedne, prije svega duhovne, ali i svjetovne glazbe što Alojzije Prosoli potvrđuje promišljenim odabirom ansambala i repertoara.
Na koncertu održanom u crkvi sv. Franje Ksaverskog nastupio je ugledni talijanski Ensemble Lucidarium, koji je u dogovoru s umjetničkim voditeljem festivala Noć glazbe u Zagrebu Alojzijem Prosolijem, odabrao i predstavio četrnaest skladbi nastalih od 12. do 16. stoljeća u sklopu programa naslovljenog Lucidarium oživljava ranoglazbeno zvukovlje. Iz programa podijeljenog u četiri cjeline publika je slušala po nekoliko skladbi svjetovnoga sadržaja. Iz prve cjeline nazvane Iter Hyerosolimitanum – Židov i kršćanin u razdoblju Križarskih ratova glazbenici su odabrali pet (na latinskom, provansalskom, staronjemačkom i starofrancuskom jeziku), iz druge cjeline Dante Multiculturale dvije odabrane skladbe dočarale su ozračje dvora Fridrika II. Švapskog te glazbu i književnost na koju je nastavio svoje književno stvaralaštvo Dante Alighieri. Jedna francuska svjetovna popijevka L'homme armé (Naoružan čovjek), koja na određeni način govori o srednjevjekovnome društvu, sačuvala se kao „vodeći glas“ u misama brojnih europskih skladatelja. Članovi Ensemblea Lucidarium „razoružali“ su ga i u trećoj cjelini naslovljenoj Razoružan čovjek. Na marginama društva na kraju srednjeg vijeka izveli tri skladbe (Tužaljku siromašnih građana i siromašnih radnika u Francuskoj Nicolasa Grenona, Siromaštvo Johannesa Marinija i Bez naslova nepoznatog autora).
U četvrtoj cjelini Zvukovi iz Shaylockove Venecije (2016.), nazvanoj prema izmišljenome liku iz drame Mletački trgovac Williama Shakesperea, „zavirili“ su glazbenici u svijet Venecije i život u židovskoj četvrti u renesansnome vremenu. Ta je cjelina od četiri odabrane skladbe bila sadržajno i interpretativno najbogatija, jer se uz pjevani čuo i izvrsno izgovoren engleski tekst, a u posljednjoj skladbi ostvarenoj kao niz varijacija na popularnu temu Bergasmascha, koja govori o životnim razdobljima (Doz mensh geglikhen) pjevač Enrico Fink predstavio se i kao glumac.
Skladbe iz različitih rukopisnih zbirki otkrivali su i transkribirali u suvremeno notno pismo mnogi muzikolozi-paleografi. Izvođački sastav, osobito u instrumentalnim skladbama, nije – kako to danas stoji u partiturama, uvijek potpuno definiran pa su moguće prilagodbe za različite sastave. Članovi Ensemblea Lucidarium natupili su na koncertu u Zagrebu u sastavu: vokalni solisti Carla Nahadi Babelegoto i Enrico Fink, Avery Gosfield (umjetničko vodstvo, flaute te flauta i bubanj), Jacob Mariani (viella i viola da gamba), Fabio Accurso (lutnja) i Massimiliano Dragoni (citra, udaraljke). Vokalni solisti su pjevali intonativno sigurno i izražajno, izgovarajući razgovjetno tekst na različitim jezicima. Nekoliko skladbi izvedeno je samo instrumentalno dok je najveći dio programa ostvaren u suradnji svih članova Ensemblea Lucidarium. Pred publikom su se nizale skladbe različitih tempa, ugođaja i sastava (viola da gamba dala je posebnu zvukovnu boju u drugome dijelu programa zamijenivši prigušeniju vielu, kao i flaute različitih registara) dočaravajući zanimljiv glazbeni jezik srednjevjekovne i renesansne Europe. Profesionalno sjajno priređen program glazbenici Ensemblea Lucidarium izveli su temperamentno, muzikalno i u savršenome suglasju, razotkrivajući u svakoj skladbi ljepotu melodije, ritamskih kombinacija ili harmonijskih sklopova karakterističnih uglavnom za starocrkvene srednjevjekovne ljestvice. Program subotnjega koncerta novina je na repertoaru Ensemblea Lucidarium pa su zagrebački ljubitelji rane glazbe imali priliku poslušati ga premijerno. Svoje oduševljenje iskazali su dugim pljeskom izmamivši još jednom izvedbu dopadljive skladbe (iz Shaylockove Venecije) Ora vien, o bella sposa Cosima Bottegarija.