Rođeni Parižanin Paul Gillon htio se baviti modom, kazalištem ili filmom, ali je slučajno pedesetih godina zalutao u strip, nastavivši prekinuti serijal Lynx Blanc u časopisu Vaillant. Nakon toga, crtajući fotorealističnim stilom ostvario je jedan od najboljih francuskih stripova šezdesetih sa suvremenom tematikom "13 rue de l'Espoir" ("Ulica nade broj 13"), da bi se krajem šezdesetih posvetio znanstvenoj fantastici i u tom žanru nacrtao deset albuma iznimno cijenjena stripa "Les Naufragés du temps" ("Brodolomnici vremena"), koji je i naša publika imala prilike čitati i zavoljeti. Prva četiri albuma tog serijala Gillon je radio sa scenaristom Jean-Claudeom Forestom, tvorcem popularne "Barbarelle", ali je nakon kreativnog razlaza uspješno sam dovršio serijal.
Pored znanstvene fantastike, Paul Gillon nacrtao je i nekoliko adaptacija literarnih klasika, od kojih njegov strip po Melvilleovu "Mobyju Dicku" među kolegama crtačima uživa posebno kultan status. Gillon je bio silno cijenjen zbog istančanih crta, majstorskog i inovativnog kadriranja i naizgled laganog i lepršavog, a u stvari punog i "teškog" crteža u većini svojih djela. Pored brojnih kraćih serijala koje je ostvario, 1977. nacrtao je i "Povijest francuskog socijalizma", strip za koji je predgovor napisao François Mitterrand.
Za svoj rad na stripu Gillon je bio dobitnik brojnih nagrada i priznanja, među kojima se posebno ističu Grand Prix de la Ville d'Angoulême, Velika nagrada grada Angoulêmea, koju je 1982. dobio u tom gradu u kojem se održava najveći francuski godišnji festival stripa, i koju su dobivali samo najveći među najvećima u "devetoj umjetnosti", te još jedna cijenjena nagrada za životno djelo: Yellow Kid u talijanskoj Lucci 1998.