premijera zagrebdoxa

Osam žena daje nam važnu sliku hrvatskog društva

ZagrebDox
29.03.2023.
u 11:13

Omnibus redatelja Tonćija Gaćine, Tihe K. Gudac, Jasmine Beširević, Anje Koprivšek, Petra Vukičevića, Dalije Dozet, Judite Gamulin i Katarine Lukec pod nazivom "Osam poglavlja" imao je uspješnu premijeru na ZagrebDoxu

Na festivalu ZagrebDox premijerno je prikazan omnibus "Osam poglavlja", nastao kao diplomski rad producentice Tamare Puizine. Koncept filma naoko je jednostavan: redatelji Tonći Gaćina, Tiha K. Gudac, Jasmina Beširević, Anja Koprivšek, Petar Vukičević, Dalija Dozet, Judita Gamulin i Katarina Lukec dobili su po jednu protagonisticu, svaku u drugoj životnoj dekadi, s ciljem da prikažu njezin razvojni trenutak i položaj u društvu koje ih okružuje. Najmlađa protagonistica pritom ima pet godina i uči voziti bicikl, a najstarija 85 – radi se o legendarnoj umjetnici Ljerki Njerš koja je nakon niza teških priča u film unijela notu humora i optimizma koji nije produkt ignorancije, već životnog odabira. Njezin segment režirala je, ili kako sama ističe – zajedno s protagonisticom korežirala, Tiha K. Gudac.

Festivalskim radnicima u publici iznimno je dojmljiv bio segment koji govori o Dunji, djevojci u tridesetima, koja je i sama dugo bila dijelom njihova svijeta. U segmentu koji je režirao Petar Vukičević ona sasvim otvoreno govori o borbi s depresijom i suicidalnim mislima, na način koji je toliko neposredan, pametan i normalizirajući da bi ga trebalo prikazivati u školama.

Zanimljiv je i segment u čijem je središtu mlada zvijezda splitskog kazališta Ana Marija Veselčić, koja na samom početku odbacuje svoju ulogu domskoga djeteta pokazujući emancipirano, a istovremeno ranjivo lice osobe koja se izdigla iz svojih životnih okolnosti. Na tom je tragu i priča gospođe Mirjane, umirovljenice u sedamdesetima, koja otvara mnogima zastrašujuća pitanja gubitka i samoće u trećoj životnoj dobi.

Ostale priče, od kojih će svaka komunicirati sa svojim dijelom publike, govore o tinejdžerskoj potrazi za smislom i prihvaćanjem, o karijernim odabirima i napuštanju mladalačke nevinosti, ali i kasnijem odabiru da se bude "nemajka" u društvu u kojem se od žene prije svega očekuje da rađa.

Nakon premijere saznali smo da redatelji nisu imali uvid u segmente svojih kolega, što je njihov eksperiment istovremeno učinilo slobodnijim i rizičnijim, ali omnibus na kraju vrlo dobro funkcionira kao cjelina. Tome doprinosi i konzistentna kamera Raula Brzića, kao i montaža Marte Bregeš i Maje Predrijevac te glazba Zvjezdana Ružića.

Iako je svaka priča stiješnjena u samo deset minuta i čini se da bi nam još toliko toga mogle ispričati, osam protagonistica daje nam važnu, ali ne nužno i jedinu sliku hrvatskog društva. Naime, iako dolaze iz vrlo različitih socijalnih zaleđa, zajedničko im je da postaju ili već jesu obrazovane, realizirane žene u urbanim sredinama – a hrvatsko društvo mnogo je šire (i često ružnije) od toga.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije