Elektroinženjer na putničkom brodu Adventure of the Sead putničke kompanije Royal Caribbean International Zoran Lujo koji je doslovno oplovio cijeli svijet odlučio se baciti i u neizvjesne spisateljske i izdavačke vode. Tako je obiteljska izdavačka kuća Veda Libar objavila osviješteni turistički vodič o Dubrovniku u biblioteci colibri. Riječ je o izdanju praktičnog, džepnog formata, koje na svakome prihvatljiv način ispisuje povijest možda i najslavnijeg hrvatskog grada na svijetu Dubrovnika, i to uz pomoć brojnih fotografija i 186 pojmova koje obrađuje. Tu se tako uz pojmove o dubrovačkom Senatu, knezu te Velikom i Malom vijeću, piše i o dubrovačkim zidinama, utvrdama, crkvama, ulicama, trgovima, muzejima, zbirkama...
Puna zanimljivih priča
Nisu zaboravljeni ni dubrovački velikani, od poznatih Ruđera Boškovića i Marina Držića, do manje poznatih kao što su to slikari Mihajlo Hamzić i Vicko Lovrin. Tu su i legenda o dubrovačkoj pelenici, priča o vjetru šiloku, ali i pomorskoj nesreći broda Triton. Uz knjižicu koja se doima poput liliputanske monografije nalazi se i DVD sa 1100 novih fotografija koje su prvi put objavljene baš u ovom izdanju. Kako je Zoranov sin Damir apsolvent na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, knjiga o Dubrovniku ima i svoje e-izdanje, ali i aplikaciju i sadržaje za pametne telefone i tablet računala. Knjiga je već prevedena na engleski, francuski, španjolski, njemački i talijanski jezik, a u planu su prijevodi i na druge strane jezike, i to ponajprije na ruski, no razmišlja se i o prijevodima na kineski, korejski i japanski jezik.
– Obilazeći svijet, rodila mi se ideja za praktičnom knjigom koja bi bila puna zanimljivih priča. Primijetio sam da u trajnom sjećanju ostaju upravo priče, a da građevine, parkovi i ostali objekti ostavljaju dublji dojam u čovjeku ako se uz njih dobije i pokoji podatak i neka zanimljivost – veli Zoran Lujo.
I tako se odlučio baciti u projekt stvaranja čitave biblioteke knjiga o hrvatskim ljepotama. Prvo je na red došao Dubrovnik, a slijedit će ga Dubrovačka Republika, na čijoj se knjižici već radi. Obitelj Lujo tvrdi da će sigurno objaviti i colibri izdanje o Splitu, ali i o Zagrebu, te knjigu o Dalmaciji u kojoj će pisati o Sinjskoj alci i sličnim zanimljivostima od svjetskog značenja. U planu im je da biblioteka colibrija ima dvadesetak knjiga.
– Ovaj projekt rezultat je naše obiteljske ljubavi prema knjigama i putovanjima te je ovo bila prilika za lijepo druženje i stvaranje nečeg novog. Htjeli smo napraviti knjigu koja će, osim povijesnih činjenica i informacija o kulturi, prenijeti dušu i skrivene priče destinacije kroz brojne zanimljivosti. Ujedinjujući tekst s kvalitetnim fotografijama, željeli smo stvoriti trajnu uspomenu za svakog čitatelja, priču koju će uvijek nositi sa sobom. Grad Dubrovnik prepoznatljiv je brend u svijetu. Osim što je Dubrovnik destinacija u kojoj se snimaju popularne serije i koji je vizualno lijep, iza pojma Dubrovnik ujedno se krije i prva karantena u svijetu, grad s jednom od prvih kanalizacija, besplatna liječnička njega za sve građane, jedna od najstarijih ljekarni i jedno od prvih sirotišta za nezbrinutu djecu u svijetu. Dubrovnik je grad kvalitetne i u svijetu priznate brodogradnje i prvi europski grad koji je ukinuo ropstvo. Sve je to nešto što mislimo da nije dovoljno istaknuto u današnjem brendu te knjigom colibri o Dubrovniku želimo pripomoći u takvom brendiranju Grada – govori Damir Lujo.
Ne očekuju brzu zaradu
Sve što su napisali u knjizi, u čijem je nastajanju sudjelovala i direktorica tvrtke Veda Libar i magistrica političkih nauka Melina Mohorić, nastojali su provjeriti u više izvora, u čemu su zatražili i pomoć nadležnih institucija. Za izdavanje prve knjige financijska sredstva sakupili su sami.
– Sada se nadamo da ćemo moći zarađivati dovoljno da možemo nastaviti izdavati i ostale colibrije. Ne očekujemo i ne tražimo brzu, laganu i veliku zaradu jer se inače ne bismo bavili nakladništvom i ovakvim tipom knjiga. Jasno nam je da za svaki novi projekt treba i više godina ne bi li zaživio, ali očekujemo minimum koji će nam omogućiti normalno poslovanje i razvoj – veli Damir Lujo.
– Naša je misija postati lider na tržištu turističkih publikacija i turističkih aplikacija s kojima želimo svakom posjetitelju Hrvatske na posebno zanimljiv, drugačiji način predstaviti njenu povijest i kulturu. Uvjereni smo kako će naše publikacije i aplikacije u svakome od njih stvoriti osjećaj divljenja te ih potaknuti na daljnju znatiželju. Krajnji cilj kojemu težimo jest da colibri ideja i sve knjige i aplikacije koje će nastati iz nje postanu brend, kako na domaćem tako i na svjetskom tržištu – ističe Melina Mohorić.
A na početku knjižice koja je vatreni zagovornik Dubrovnika, citiraju se rečenica irskog dramatičara Bernarda Shawa "Ako tražite raj na zemlji, potražite Dubrovnik", ali i stihovi Jure Kaštelana o Dubrovniku: "Ne čine ga velikim pobjede izvojevane mačem, nego stvaralačke misli".
>> Devet hrvatskih gradova bori se za titulu europske prijestolnice kulture