Prvi put režiram u Hrvatskoj, a zadnji put ovdje sam glumila u filmu Srećka Jurdane "Slučajna suputnica". Elvis Bošnjak javio mi se mailom zamolivši da pročitam tri nova francuska teksta od kojih smo izabrali jedan za praizvedbu u Hrvatskoj. Upoznali smo se zapravo preko Skypea. Oduševljena sam mladim glumcima i Elvisom, predivna je to ekipa – otkriva Cintija Ašperger uoči premijere drame "George Kaplan" Frederica Sonntaga koju će u sklopu Festivala francuske kulture u Hrvatskoj "Rendez-vous" u subotu izvesti Kazalište PlayDrama.
Elvis Bošnjak, umjetnički voditelj PlayDrame, naglašava kako je riječ o najvećem i najkompliciranijem projektu tog kazališta do sada, koji prelazi njegove male produkcijske mogućnosti, svojevrsnom kulturnom herojstvu. Cintije Ašperger sjetit će se malo "stariji", a mlađi srećom mogu koristiti Google, kao zvijezde filma u bivšoj državi. Prije više od trideset godina ljubav ju je odvela u Kanadu. Od 1995. godine redovita je profesorica glume, predaje na Ryerson Theatre School u Torontu gdje je i doktorirala. Autorica je knjige o glumačkoj tehnici Mihajla Čehova "Ritam prostora i zvuk vremena", a predstava "George Kaplan" rađena je upravo po Čehovljevoj metodi, uz puno improvizacije.
– Tekst ima jaku podlogu, predstava je filozofski duboka. Drama koja se sastoji od tri dijela govori o teoriji zavjere, medijima, ljudskoj želji da budemo netko drugi, želji da se nama manipulira, političkim izazovima današnjice, utjecaju Hollywooda na geopolitičku situaciju, Alfredu Hitchcocku kao aktivnom sudioniku velikih svjetskih zavjera, ali i o ulozi kave prilikom održavanja sastanaka ili o kokoši koja može spasiti cijeli svijet. Svijet Georgea Kaplana je inteligentan, brz, pričljiv, apsurdan, zabavan, duhovit, ironičan, manipulativan...
George Kaplan je nepostojeća osoba, odnosno nitko i ništa. Imali smo divan predložak za predstavu koja je matematički vrlo točna. Nisam vjerovala u teoriju zavjere, no nakon druženja s ovim divnim mladim glumcima, posebno Stipom Radojom, lagano mijenjam mišljenje – kazala nam je Cintija Ašperger. Svih pet glumaca u ovoj predstavi, Stipe Radoja, Petra Kovačić Pavlina, Elvis Bošnjak, Bojan Brajčić i Sara Ivelić, oduševljeni hvale njezinu metodu rada temeljenu na glumačkoj tehnici Mihajla Čehova.
– Nikad nisam radio probe na ovakav ili sličan način. Preskaču se klasične čitačke probe, u prvom je planu fizički doživljaj – veli Elvis Bošnjak. Redateljica Cintija Ašperger objašnjava kako glumačka tehnika Mihajla Čehova počiva na mudrosti tijela. Glumci samo nekoliko dana čitaju tekst, a onda se "dižu na noge". Jer potpuno je drugačije kad sjedimo za stolom gdje smo uglavnom svi "pametni". Tijekom dva mjeseca rada na predstavi pravili su audio i videozapise te improvizirali pravila koja su sami dogovorili.
>> Priprosta priča o Hrvatskoj