performans josipe bubaš

'Ritualnim spaljivanjem nepravde slavim seksualnost koja pripada ženi, a ne državi ili Crkvi'

Foto: Silvija Dogan
1/5
02.05.2020.
u 14:52

U petak 1. svibnja na Savskom nasipu u Zagrebu umjetnica Josipa Bubaš izvela je performans Trokut #2, u sklopu projekta udruge Domino "Budućnost političkog performansa".

U večer 1. svibnja, kada se osim praznika rada u mnogim kulturama paljenjem krijesova slave pradavni blagdani, veliča priroda i plodnost, umjetnica Josipa Bubaš na Savskom je nasipu zapalila jedan sasvim poseban krijes. Naziv tog performansa, "Trokut #2", je dvojak - služi kao svojevrsna posveta slavnom performansu Sanje Iveković iz 1979. godine, ali i ističe simbol trokuta kao drevnog simbola ženske plodnosti i seksualnosti. Bubaš je pripremajući se za njega skupljala osobne priče i poruke brojnih žena, njihova svjedočanstva o životu u društvu koje žensku energiju, seksualnost i slobodu sustavno zanemaruje - zatim složila ih je u oblik obrnutog trokuta i ritualno zapalila.

- U nizu performansa u projektu udruge Domino "Budućnost političkog performansa" kojim se obilježava hrvatsko predsjedanje Vijećem EU, svaki se bavi određenom temom. Ja sam se bavila demografijom, htjela sam istražiti ženski princip izvan demografske politike i prema kojoj se ženska seksualnost većinski promatra kao sredstvo obnove nacije, nešto vezano uz nacionalne interese. Htjela sam naglasiti drugu stranu toga, sam princip ženske seksualnosti i energije koji pripada ženi, a ne crkvi ili državi. Na neki način bio je to ritual pročišćenja, odbacivanja negativnosti koje su društveno i sistemski uvjetovane i afirmacija onog ženskog što je kroz društvene i povijesne prilike uvijek bilo loše tretirano i nikada nije imalo priliku doći do izražaja u svoj svojoj punini. Zato sam odabrala formu rituala, paljenja krijesa kao drevne proslave plodnosti i arhetipskog vraćanja korijenima - ispričala nam je Bubaš. 

Poruke i priče koje je prikupila objavila je na svojoj Facebook stranici, gdje možete pročitati bolne i dirljive, ali i snažne i umjetničke iskaze žena koje žive i preživljavaju u često frustrirajućoj i nepravednoj stvarnosti današnjeg društva. 

Josipa Bubaš je performerica i plesačica iz Zagreba, a uz autorski rad, bavi se izvedbenom teorijom i praksom. Kao izvođačica i koautorica sudjelovala je u različitim projektima u
hrvatskoj i inozemstu. Bubaš je doktorirala na Odsjeku za Interdisciplinarne humanističke znanosti na Sveučilištu u Zadru s temom Tjelesnost izvedbe i izvedba tjelesnosti.

Komentara 2

Avatar MichelleOU98
MichelleOU98
23:06 04.05.2020.

w︆︅︆­­w︆︅︆­w︆︅︆­.︆︅︆­­l­­o︆︅︆v︆︅︆e︆︅︆x︆︅︆­x︅︆︆­.︆︅︆­­c︆︅︆­l︆︅︆u︅︆­b

Avatar LauraGN84
LauraGN84
23:00 02.05.2020.

w︆­w︆­w︆­.︆­K­i︆­s︆­s︆­T­ok︆­.︆­c︆­o︆­m

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije