Uoči premijere

Saša Broz: Moja Mirandolina u vlastitoj ljubavnoj klopci

'12.10.2011., Utrine, Zagreb - Kazalisna redateljica Aleksandra Sasa Broz. Photo: Boris Scitar/PIXSELL'
'Boris Scitar/PIXSELL'
18.10.2011.
u 18:18

Redateljica u HNK Zadar priprema mediteransku komediju "Gostioničarka Mirandolina"

Dogovorile smo ovaj razgovor u novozagrebačkoj Sceni Travno, uoči probe za "Gostioničarku Mirandolinu", koju Saša Broz režira kao koprodukciju zagrebačkog i zadarskog HNK. Iznenađenje me dočekalo već na samoj sceni jer Mirandolina je promijenila stoljeće i u ovoj je verziji smještena na polovicu 20. stoljeća, vrijeme koje je najjednostavnije opisati kao "la dolce vita".

– Jako sam zadovoljna zbog ove suradnje s HNK i mislim da je odličan potez što se ova predstava radi kao koprodukcija sa zadarskim kazalištem. Zapravo sam presretna što sam u ekipi okupila ljude koje sam htjela i sada nas čeka samo još brušenje detalja na nekoliko generalnih proba u Zadru. Tamo je prva premijera 20. listopada, a ona zagrebačka će biti negdje iza Nove godine – najavljuje sugovornica. U međuvremenu predstava će putovati Hrvatskom jer je ovo projekt predviđen za gostovanja.

Projekt za gostovanja

– To je bio i svojevrsni uvjet ove suradnje jer tekst nije smio biti prevelik i nije smio tražiti veliku postavu i scenu. HNK Zagreb u principu radi velike ansambl-predstave koje se onda vrlo često ugase na toj pozornici i imaju mali broj repriza. Ova će biti, po tome, drugačija – priča Saša Broz dok usput rješava problem pudinga koji mora "glumiti" fino jelo u samoj predstavi.

Saša Broz je za ovu suradnju dobila nekoliko predloženih tekstova, a zbog Zadra poželjela je tekst s jakim mediteranskim štihom. A Goldonijeva Mirandolina je, kako kaže, briljantno pisana komedija, ali i vrlo moderna, štoviše u duhu našeg vremena jer priča u prvi plan stavlja ženu.

– To je vrckava, samostalna, vrlo pametna i samosvjesna žena. Ona je to bila i kada je tekst napisan 1753. godine i zato je lako možemo anticipirati i danas, ali i u vrijeme u kojem sam ja zamislila predstavu. Nisam je bez razloga stavila na prijelaz iz pedesetih u šezdesete godine jer Italija je tada doživjela veliki uzlet na svim područjima – od dizajna, glazbe, filma... Stoga je ovo moj hommage svemu onom što i danas volim pod naslovom Italija. No, i dalje smo u Goldonijevoj gostionici – kaže.

Obožavani Almodovar

Takvu redateljsku zamisao ostvarila je autorska ekipa predstave predvođena scenografom Dragutinom Brozom i autorom glazbe Matom Meštrovićem te glumci "gosti", nositelji glavnih uloga: Marija Škaričić u ulozi Mirandoline i Ranko Zidarić u ulozi njena viteza.

Saša Broz kaže da je njeno čitanje Goldonija otišlo dalje – poduprto njenim obožavanjem Almodovara – pa se tako klopka koju Mirandolina postavlja ženomrscu okreće protiv njen same. Ona njega želi naučiti pameti, ali se, naravno, pri tome zaljubi i stoga priča ne završava sretno.

– Ta jetka i sjetna atmosfera moj je osobni pečat predstavi i nadam se da će se publici svidjeti – kaže Saša Broz, a na Zadranima je da to prvi provjere.

Ključne riječi

Komentara 19

UT
utatica
21:05 18.10.2011.

ko da nečastivi gleda iz nje, Bože pomozi!

OB
-obrisani-
21:34 18.10.2011.

Jadna moja Hrvatska :(

JA
jamanuša
19:01 18.10.2011.

...strah me pogledati ove oči zmije,

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije