Dogovorile smo ovaj razgovor u novozagrebačkoj Sceni Travno, uoči probe za "Gostioničarku Mirandolinu", koju Saša Broz režira kao koprodukciju zagrebačkog i zadarskog HNK. Iznenađenje me dočekalo već na samoj sceni jer Mirandolina je promijenila stoljeće i u ovoj je verziji smještena na polovicu 20. stoljeća, vrijeme koje je najjednostavnije opisati kao "la dolce vita".
– Jako sam zadovoljna zbog ove suradnje s HNK i mislim da je odličan potez što se ova predstava radi kao koprodukcija sa zadarskim kazalištem. Zapravo sam presretna što sam u ekipi okupila ljude koje sam htjela i sada nas čeka samo još brušenje detalja na nekoliko generalnih proba u Zadru. Tamo je prva premijera 20. listopada, a ona zagrebačka će biti negdje iza Nove godine – najavljuje sugovornica. U međuvremenu predstava će putovati Hrvatskom jer je ovo projekt predviđen za gostovanja.
Projekt za gostovanja
– To je bio i svojevrsni uvjet ove suradnje jer tekst nije smio biti prevelik i nije smio tražiti veliku postavu i scenu. HNK Zagreb u principu radi velike ansambl-predstave koje se onda vrlo često ugase na toj pozornici i imaju mali broj repriza. Ova će biti, po tome, drugačija – priča Saša Broz dok usput rješava problem pudinga koji mora "glumiti" fino jelo u samoj predstavi.
Saša Broz je za ovu suradnju dobila nekoliko predloženih tekstova, a zbog Zadra poželjela je tekst s jakim mediteranskim štihom. A Goldonijeva Mirandolina je, kako kaže, briljantno pisana komedija, ali i vrlo moderna, štoviše u duhu našeg vremena jer priča u prvi plan stavlja ženu.
– To je vrckava, samostalna, vrlo pametna i samosvjesna žena. Ona je to bila i kada je tekst napisan 1753. godine i zato je lako možemo anticipirati i danas, ali i u vrijeme u kojem sam ja zamislila predstavu. Nisam je bez razloga stavila na prijelaz iz pedesetih u šezdesete godine jer Italija je tada doživjela veliki uzlet na svim područjima – od dizajna, glazbe, filma... Stoga je ovo moj hommage svemu onom što i danas volim pod naslovom Italija. No, i dalje smo u Goldonijevoj gostionici – kaže.
Obožavani Almodovar
Takvu redateljsku zamisao ostvarila je autorska ekipa predstave predvođena scenografom Dragutinom Brozom i autorom glazbe Matom Meštrovićem te glumci "gosti", nositelji glavnih uloga: Marija Škaričić u ulozi Mirandoline i Ranko Zidarić u ulozi njena viteza.
Saša Broz kaže da je njeno čitanje Goldonija otišlo dalje – poduprto njenim obožavanjem Almodovara – pa se tako klopka koju Mirandolina postavlja ženomrscu okreće protiv njen same. Ona njega želi naučiti pameti, ali se, naravno, pri tome zaljubi i stoga priča ne završava sretno.
– Ta jetka i sjetna atmosfera moj je osobni pečat predstavi i nadam se da će se publici svidjeti – kaže Saša Broz, a na Zadranima je da to prvi provjere.
ko da nečastivi gleda iz nje, Bože pomozi!