Neočekivano velikim uspjehom soundtracka filma "Tko je ovdje lud?" braće Coen, dobitnika Grammyja za najbolji album 2001. godine, bitno je određen razvoj karijere T-Bonea Burnetta čije su ruke duboko zaronjene u "American Epic", trodijelni dokumentarni serijal o glazbenoj sceni 1920-ih godina, na kojem surađuje s Robertom Redfordom i Jackom Whiteom, čija se premijera očekuje kasnije najesen.
Mistični blues
Glazbenik, skladatelj i producent nakon spomenutog filma braće Coen postao je najprepoznatljiviji "čuvar" tradicionalnog folka, bluesa, countryja i drugih klasičnih američkih glazbenih žanrova. I taj je status od tada uspješno cementirao nizom odličnih projekata: soundtrackom "Walk The Line" o Johnnyju Cashu, ponovio je suradnju s Coenima na njihovu posljednjem filmu "U glavi Llewyna Davisa" o newyorškoj sceni početkom 1960-ih, organizirao je potom koncert u čast slavljenju glazbe iz toga filma na kojem su se junacima originalnog soundtracka Oscaru Isaacu i Justinu Timberlakeu pridružili Patti Smith, Elvis Costello, Jack White i druge veličine, a lani je bio dio projekta uglazbljivanja starih Dylanovih stihova "New Basement Tapes".
Postao je jednostavno najpouzdaniji producent i šef pratećih bendova svih koji žele ozbiljno zaorati brazdama americane; što drugo reći kad Justin Timberlake uz njegovu orkestraciju i produkciju na soundtracku "Llewyn Davis" zvuči kao ozbiljni Greenwich Village folker s početka 1960-ih.
Pritom, T-Bone Burnett ostaje i dalje čovjek iz pozadine koji iz drugih izvlači najbolje, a ponekad i da budu bolji od sebe samih.
T-Bone Burnett, pravim imenom Joseph Henry Burnett, rođen je 1948. godine u St. Louiseu. Bio je pratnja Boba Dylana (prvi značajniji posao) na legendarnoj turneji Rolling Thunder Revue 1975./76. godine, na kojoj je svirao gitaru i klavir. Neko je vrijeme bio član Alpha Banda, a onda je 1980. počeo solo karijeru odličnim "Truth Decay", korijenskim americana rock-albumom čiji je sadržaj Rolling Stone krstio kao "mistični kršćanski blues".
Krajem osamdesetih i početkom devedesetih široj publici pokušao se približiti više srednjostrujaškim stilovima, ali kao samostalni izvođač nikad nije postao prepoznatljiv kao radom za druge – za Roya Orbisona, Counting Crowse, Elvisa Costella, Cassandru Wilson...
Elektronički blues
Široka publika sluša njegovu glazbu, a da to i ne zna. U novoj, drugoj sezoni serije "Pravi detektiv" na HBO-u Movies sklada i bira glazbu koja ima više elektronike nego što bi se očekivalo od Burnetta (više nego što je bilo u prvoj sezoni). No, primjer sjajne uvodne skladbe "Nevermind" Leonarda Cohena s albuma "Popular Problems" pokazuje da blues nije nespojiv i s takvim načinom aranžiranja. Za Burnetta je "Nevermind" najbolja pjesma dosadašnjeg dijela 21. stoljeća, a Cohen jedan od najmudrijih ljudi naše kulture.
>> T-bone Burnett: True false identity