Kazališna publika u Zagrebu slovi kao razmažena i zahtjevna. Za to su “krivi” Dubravka Vrgoč i Ivica Buljan jer već 15 godina zaredom sezonu počinju Festivalom svjetskog kazališta, nekada u ZKM-u, danas u HNK Zagreb. Petnaesti Festival i te kako je opravdao visoka očekivanja, ali ove godine i domaća sezona počinje furiozno.
Prvu ovosezonsku premijeru vidjet ćemo u Gavelli – dramu suvremenog francuskog autora Joëla Pommerata “Ponovno ujedinjenje dviju Koreja”, u režiji Paola Magellija. I dok redatelj, u intervjuu za Večernji list, govori kako je namučio glumce, oni najavljuju jedan od najvećih hitova ovog kazališta. Premijera je u petak 22. rujna, a manje od tjedan dana nakon toga – 28. rujna na scenu HNK Zagreb stiže legendarni naslov “Tko pjeva zlo ne misli” u režiji Renea Medvešeka.
Mikić je gospon Fulir
Film kojem su čitatelji Večernjeg lista dodijelili Ružu 20. stoljeće postaje kazališni potpourri koji rekonstruira izumirući dobri duh Zagreba, a u glavnim su ulogama Krešimir Mikić i Zrinka Cvitešić.
A od uzbuđenja koje donosi ostatak sezone u HNK Zagreb svakako treba najaviti i dramatizaciju velikog romana Kristiana Novaka “Ciganin, ali najljepši” koju ovo kazalište, u režiji Ivice Buljana, priprema za proljeće 2018. godine. Kristijan Novak tako postaje glavni hrvatski autor u domaćim kazalištima, jer prošle smo sezone u ZKM-u vidjeli i njegovu “Črnu mati zemlu” u sjajnoj dramatizaciji Tomislava Zajeca i režiji Dore Ruždjak Podolski. Njemu uz bok stat će Damir Karakaš. Njegov roman “Sjećanje šume”, naravno, ličke tematike, u Gavelli će režirati Tamara Damjanović, a premijera je u siječnju 2018. godine. Od Gavellinih noviteta najaviti treba i Shakespeareovu tragediju “Kralj Rikard III.” u režiji Aleksandra Popovskog, čiju ćemo premijeru vidjeti u prosincu, ali i Kafkin “Proces”, koji će u ožujku 2018. godine režirati Rene Medvešek.
Shakespeare se i inače snažno vraća na scenu brojnih hrvatskih kazališta, a dojam je kao da su svi namjerno preskočili 2016. godinu u kojoj je cijeli svijet obilježio 400 godina od smrti velikog autora. Tako čak dva nacionalna teatra – HNK Split i HNK Varaždin – u ovoj sezoni pripremaju “Ukroćenu goropadnicu”. Splitski autorski tim još nije poznat, a u Varaždinu će bardovi junaci govoriti kajkavski. Naime, tamo ta komedija nosi naslov “Kroćenje goropadi”, prijevod na kajkavski djelo je Vida Baloga, a redatelj je Krešimir Dolenčić.
Najkrvavija tragedija
No, tu Shakespeareu nije kraj. Priprema ga i Zagrebačko kazalište mladih, i to njegovu najkrvaviju tragediju “Tit Andronik”. Intrigira povratak najrjeđe izvođenog Shakespeareova naslova, a iščekivanje dodatno podgrijava i ime redatelja. Naime, u ZKM se vraća Igor Vuk Torbica, redatelj koji je zagrebački teatar osvojio upravo predstavom koju je režirao u ovom kazalištu, mnogo puta nagrađenim “Hinkemannom”.
Kazalište Komedija u sezonu ulazi 150. izvedbom hit mjuzikla “Mamma mia!”, za koji se još uvijek traži ulaznica više, a svoju prvu premijeru najavljuju za 20. listopada – Gogoljeva “Revizora”. Satiričko kazalište Kerempuh tijekom rujna i listopada igra svoje najveće hitove, počevši s “Ustavom Republike Hrvatske” i predstavom “Jedan sluga, dva gospodara” za koju je Borko Perić nagrađen glavnom glumačkom nagradom na ovogodišnjim Danima satire.
No, ovaj glumac prvi se put predstavlja i kao redatelj. U HNK Rijeka već 22. rujna na rasporedu je (jesenska) premijera (predstava je, naime, igrana i na samom kraju lipnja) njegove prve režije “Zajc Stand up”, predstave koja je nastala u koprodukciji s Riječkim ljetnim noćima, a sada se seli “pod krov” kazališta. Nakon toga Rijeka gleda i prvu premijeru talijanske drame. Bit će to “Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja” Ive Brešana, kojom se odaje počast velikanu čije se legendarno djelo prvi put igra na talijanskom.